Symmetrist...

Har efter lite funderande kommit fram till att jag är en symmetrist. Har fått frågan några gånger om jag är en pedant, mitt svar har oftast varit att jag är en smygpedant, eller att jag är en pedant men bara lite. Men efter en ollistisdag för en tid sedan kom jag fram till att jag är en symmetrist, jag tycker nämligen om när saker och ting är symmetriska, detta medför i min vardag att jag ogillar att ha kläder liggande fram en längre tid eller att ha det allmänt stökigt. Dessutom tycker jag om att planera och gillar att ha koll på saker. Men under dehär senaste dagarna har det inte varit så mycket av mitt planerande som sist och slutligen fullföljts. Som t.ex. i tisdags när jag planerat att efter matilda hamnat att åka hem skulle vara hemma och chilla med en bra film och bara ta det lugnt. Men då får jag ett samtal av svaije som berättar att han kommer till vasa och att jag skall handla öl till kvällen. den kvällen slutade med ett rossobesök, sällskapsspel vid svaijes och sedan Olli's. Onsdagen var jag nästan ledig och jag och Svaije hade planerat att bota våra syndrom från kvällen före med film, cokis och allmänt slappande... vad händer? Jo, man hamnar att fara i jobb!! usch, det var inte den bästa dagen att ta ett arbetspass på... men man överlevde.

Idag hade jag planerat att jag efter skolan skulle ta en tur till stan och handla lite förnödenheter och beställa en klippningstid, för det börjar faktiskt behövas!!! Sedan skulle jag också städa undan julen under kvällen. Nåja hur har min dag då sett ut?) jobb från 06:30-09:00 sedan skola från 10-12, det var här där allt sket sig... Fick ett samtal under föreläsningen vilket resulterade i att jag kl 13 var på jobb igen och mina planer hade igen gått i stöpet... Känns som man endast springer mellan skola-jobb-lägenheten hela tiden eftersom det är volli på schemat ikväll... Gällande att städa undan julen så blev det inte heller av eftersom det nu börjat snöa såndär riktig julsnö, stora flingor som sakta dalar ner, hur kan man då plocka bort julstjärnorna?? Kan ibland bli lite störd på då mina dagar inte blir som jag planerat, visst kan det ibland vara kul att få oväntade händelser i vardagen men som jag nämnde så tycker jag om att planera och ha det organiserat...

Som ett resultat av allt detta så har jag inte planerat någonting för morgondagen, men om det inte dyker upp något annat så ska jag försöka dra mig till frissan och få gjort något åt mitt hår så att man ser ut som folk... 

Kommentarer
Postat av: Matilda

är du klippt nu? :)

2009-01-11 @ 11:33:23
Postat av: Chriso

Nej int ännu, men om 7½ timme... :)

2009-01-12 @ 05:29:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0