Det behövs inte mycket för att förgylla någons dag!

Måst bara delge mig om dagens händelser. Var på mindre bra humör i morse, det dök igen upp filosofiska tankar om livets mening samt tvivel om vad jag egentligen vill med mitt liv. Kom som vanligt inte på svaret på nån av frågorna som nu som då dyker upp i mitt huvud och förstör mitt humör. Nå, sedan blev det dags för mig att jobba lite, hade två kunder idag som förgyllde min dag. Den ena var en lite äldre dam som hade varit in i lördags och pratat med mig, hon kom in igen idag och jag hjälpte henne med det ärende hon hade. Anledningen till att det gjorde mig glad var hennes livsglädje, hon verkade vara riktigt nöjd med allt överlag och hon var riktigt tacksam efter att jag hjälpt henne. Jag hoppas att jag också har en sådan livsglädje när jag sedan någon gång blir gammal och grå... Den andra kunden som gjorde mig glad var ett par som jag 10 minuter före jag slutade hjälpte med lite ett som annat, att dom senare tackade för bra betjäning och berättade att det som någon skrivit på tidningen att det inte går att besöka CO med rullstol/rullator/kryckor inte stämde eftersom de båda gått på kryckor under året och inte haft några som helst problem. Det värmde och det gjorde mig glad och räddade troligtvis min dag eftersom jag annars knappast skulle ha haft någon motivation att ikväll skriva min essä till hissan. Elevdiagnosen får dock vänta en stund ännu, man behöveer ju inte bli överambitiös bara för att man är glad ;þ

Så tänk på det att ett vänligt ord kan förgylla någons dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0