Klantiga servitriser och att bli mobbad av mjölkpaket...

Har börjat göra upp planer på vad jag skall göra när jag blir utan att göra, jag skall börja maila folk...

Offer nr. 1: Fransmanni
Jag och hakva min gulisklass var i tisdags ut och äta till fransmanni som enligt mitt tycke är en av dom finare restaurangerna i vasa. Nåja, tydligen fick vi en servitris med rätt så liten erfarenhet eller så hade hon en dålig dag... Hur som helst, efter att vi beställt och vår servitris kommer med vår dricka till bordet så snubblar hon och häller ut dricka på två rockar som tillhör vårt sällskap... Bra... Senare så kommer hon dessutom med fel vin åt oss, vi hade beställt vitt men får rött... Ännu bättre... Vårt sällskap börjar äntligen få mat, men av de 5-6 personer som beställt grillbiff så blir 2 st utan "sallads-dipp" eller vad det nu var (jag doppade allt som fanns på min tallrik i det)... Som grädden på moset och pricken över i'et så blir jag utan mat, hon försökte ge pasta åt mig fast jag beställt grillbiff... fyyy... resultatet blir att jag får sitta och vänta på min mat medan alla andra äter... skoj... nåja, jag hoppas hon bara hade en dålig dag, men det lockar fortfarande att mejla reataurangchefen eller något dylikt och berätta vad som hänt... Inte för att jag vill vara besvärlig men fransmanni är ändå en såpass fin restaurang att man borde sköta sig lite bättre och att jag vet att ifall jag klantat mig lika mycket med en och samma kund skulle jag helt säkert få höra om det...

Offer nr. 2: Valio / TetraPak
Mobbning är ju något som tyvärr förekommer, det förekommer i skolor, på arbetsplatser och allmänt... men kom igen, att bli mobbad av ett mjölkpaket tar kanske ändå priset... Detta är inget jag själv kommit på, men jag blev påmind igen om det idag då jag som vanligt hällde mjölk i mitt kaffe... Har ni någonsin kommit att tänka på vad det står på flikarna som man öppnar mjölkpaketen med... på vissa står det "vik flikarna helt bakåt" (och samma på finska), MEN på valios mjölkpaket har dom inte med "flikarna" vilket betyder att det står "Vik helt bakåt". Tack... Personligen ser jag mig inte som helt bakåt... I och för sig så stavar jag inte mitt efternamn med enkelt V och ett I men min farfar gör det (Detta p.g.a. att mamma o. pappa ändrade stavningen från Vik till Wiik för längesen). Så sedan när jag blir på riktigt dåligt humör så ska jag skicka ett väldigt argt mejl till valio / TetraPak med en hotning om stämning eftersom de använder mitt namn utan lov (copyright) och kräva att de skall ändra det... kom igen alltså, bli mobbad av ett mjölkpaket, hur dåligt ställt kan man ha det ;P

Tänk att det är möjligt att bli mobbad av ett mjölkpaket...
men nu väntar min säng och sedan mera jobb...

Kommentarer
Postat av: marie

haha :) har du liksom allvarlit lite å göra?

2008-12-19 @ 18:14:40
Postat av: Chriso

Jepp...:P vejt du hu tomt i e i vasa...:D

2008-12-20 @ 11:09:28
Postat av: matilda

skicka reklamation till valio;) och skriv en till blogg nu:D

2008-12-20 @ 11:38:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0