Nybliven lat arbetsnarkoman!

Jaha, då hadd man till sist, på allmänhetens (läs: Matildas) begäran, skaffat en blogg åt sig... Tänkte att de idag skulle de kunna vara en bra dag att skaffa blogg på, främst p.g.a. att jag för 36 minuter sedan fick jullov vilket jag kommer att tillbringa som en lat arbetsnarkoman... Så främst kommer jag att slappa och jobba, höjdpunkten lär nog trots allt bli nyår, som jag redan nu ser framemot. Som det nu ser ut så lär det nya året bli inringt i Lemnäs, skulle inte kunna tänka mig något bättre ställe att fira nyåret på... Måst säg att de känns riktigt skönt att efter 2 intensiva dagar med jobb, tenter och festande så har man nu fått sin belöning för allt slit man gjort i skolan under hösten, även om vissa tycker att det kanske är i mindre laget... I ärlighetens namn så kanske ja måst nämna att jag faktiskt har lite kvar att göra förrän jag på riktigt får jullov, visserligen behöver jag inte fysiskt närvara i skolan men 1½ skolarbete har man nog ännu kvar att göra...

Ifall någon undrar hur min dag ser ut så har följande hänt: Jobbat på mårån, följt av 24 minuter historia-föreläsning som jag borde ha skippat eftersom jag p.g.a. jobbet blev nästan en timme försenad till, av de 24 minuterna jag satt på föreläsning så kan det sammanfattas på samma sätt som min föreläsare summerade kursen: Man är förvirrad före, efteråt är man också förvirrad fast på en högre nivå"  Personligen tycker jag citatet är fantastiskt. Sedan har man hunnit printa ut typ 40 sidor med föreläsningsunderlag och dylikt som kan tänkas bli användbart inför den tent som då stundade... före tenten så hann man även med att äta lite tårta, leka några gånger med kulbanan (nej, absolut ingen krapulahumor, tack!!) för att sedan skriva en ofattbart flummig tent fylld med löst plockade uttryck som ansågs vara adekvata... det som ännu väntar är att möjligtvis färdigställa min elevdiagnos, troligtvis se på en film och helt säkert fara till jobbet ett varv på personalmöte...

Till sist måste jag bara tillägga att ifal någon tycker jag skriver lite formellt så beror det på: 1) Har haft tent i modersmål och litteratur idag, och det språkbruk jag använde på tenten har fastnat lite. 2) Jag skriver på standardsvenska, eftersom jag tänker på dialekt så blir det alltid lite formellt i skrift. 3) För att verka mera sofistikerad.

He va he he!

Kommentarer
Postat av: matilda

duktigt chriso! välkommen till bloggvärlden ;)

2008-12-11 @ 16:09:03
Postat av: Chriso

Tack tack... :P he no fult att dra ner me i träski på dehä viisi... :þ

2008-12-11 @ 19:17:40
Postat av: matilda

hördu du drog ner mig i facebook-träsket så jag hade nog all rätt att göra dej till en bloggare;)

2008-12-12 @ 10:20:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0