Telefoner, fiskar och julsnö...

Min kära telefon har ju under en längre tid bråkat och varit lite allmänt konstig. Så igårkväll när jag skulle använda den så fick jag inte på den... blev lite lätt upprörd (milt sagt) och tog istället min förra som tydligen mår bättre, trots att den är gammal, varit med om mycket... Den har bl.a. varit med om att vli tvättad i tvättmaskin i en halvtimme... Nåja, som tur är så är det ju fortfarande garanti på den nyare telefonen, så den blev idag tillbaksskickad där den kom ifrån så få se nu vad som händer...

Var för övrigt till Svaijes ida å kolla till hans fiskar, som tur är mådde så vitt jag vet alla bra, ingen har börjat simma på rygg ännu, men de var nog minnsann hungriga... De kan bero på att någon inte hade tryckt på startknappen på matningsmaskinen ;) och det var inte jag... men nu är den iaf på och matar förhoppningsvis de små liven... :P men alla tyx ändå ha klarat sig riktigt bra...

Imårån bär de iväg hem-hem, men före det så är det jobb och shoppande av julklappar som gäller... vadå ut i sista minuten?? :D nämen, de e bara de "lätta" kvar... den tuffaste fick ja fixad här i hälgen... ;) Så på juldagen kommer man tillbaks till Vasa igen... Å sedan får man börja förbereda sig för trippen ner till Ekenäs, ska bli så roligt att fara ner dit igen, önskar att jag oftare hade tid och möjlighet att åka ner...

Det har annars kommit snö idag, riktigt roligt att vakna och titta ut å se att det är vitt överallt!! Fick sån julfiilis att ja studsade å på imårse med julmusik på... så förhoppningsvis så får vi en vit jul trots allt!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0