Våren och allt vad det innebär...

Ja då var det vår igen, för typ 32:a gången här i vasa. Verkar som vädret inte riktigt vill släppa vintern ännu. Chansen att vakna upp till strålande solsken eller snöstorm verkar vara ungefär lika stora nu jyst... Men den saken är det minsta av mina bekymmer, om det är något jag vet kommer att reda upp sig så är det vädret. Nej våren för med sig andra bekymmer. Främst är det skolan. Det kommer nu deadline på deadline och det verkar som all ledig tid går åt till att skriva en massa skolarbeten. Då borde man dessutom hinna jobba lite emellan också... Folk har fått burn-out för mindre, tur att man beslutat sig för att studera så man inte arbetar ihäl sig... eldä hu va i...

Sen senast jag skrivit så har jag bl.a. hunnit hälsa på min brorson Rasmus, väldigt söt liten kille faktiskt! Är faktiskt rätt så stolt morbror och alla i min vänkrets har blivit trakasserade av att jag måste visa min bakgrundsbild på telefonen där Rasmus ligger och sover så sött! Min kreativa sida som jag skrivit om tidigare verkar ha lagt sig, slöjden är alls inte så rolig mera och jag har fixat allt i min lägenhet och har inga nya projekt på G. Sen har jag även hunnit inleda beachvolley-säsongen. Kall sand och halvt död efteråt... Precis som det ska vara då efter att man otränad springer i 2,5 timme i sanden.

Imårgon så är det tutorfest här hos mig, ska bli riktigt skoj... Måste bara städa lite och stryka lite kläder först. Då ämnet nu kom upp på tal kan jag ju be om att få lägga fram alla fördelar med att stryka kläder till de som inte upptäckt dem. 1. De är skönare att ta på sig om man strykt dom. 2. De är lättare att vika så att de blir lika stora. 3. Kläderna ser snyggare ut i lådan. 4. Att stryka kläder fungerar som terapi vilket sparar terapeutkostnader. Så he så!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0