Den med parenteser (vilken helg!!)

Tänkte jag skulle delge mig av helgens händelser eftersom detta troligtvis varit en helg i mitt liv som varit helt i särklass. Allt började på frdagen efter skolan, vilket råkar vara min definition på när det blir helg. Satt till en början hemma och utforskade vad Lisa hade att erbjuda. Tröttnade på henne efter ett par timmar och började då fundera över vad jag skulle göra. Hade tråkigt så till den milda grad att jag for in till Anttila och köpte ett dataspel. Måste även gå in till jobbet bara för att få prata med någon. Så hem igen, (här tänkte jag skriva: satte på Lisa, men mitt sinne för krapulahumor censurerade bort det nästan direkt) startade Lisa och satt sedan 4-5 timmar med dataspelet. Avslutade min ensamma och patetiska kväll med att vara ännu mer patetisk och satte mig i soffan och drack ett glas vin! (någon som har ett liv till salu??) Nåja lördagen var min räddning från undergången med jobb (ja, fanns det någon som hade ett liv till salu??) och jag fick äntligen utan att någon störde sig på mig se och prata med helt okännt folk!! Det blev till kväll och Kea (snabbast i stan) hittade slutligen till mitt, och vi förtärde lite vin och for sedan till Janis å Nickes inflyttningsfest (tycker int riktigt om "tupari", ordet alltså, inte själva företeelsen) vilket slutade på fontana. Klockan började närma sig ett och de äldsta i gänget (läs: Kea å Toffe 100-år) började så småningom få tillräckligt av uteliv. Följande beslut var Hese men p.g.a. för långa köer så blev det istället att börja ta sig hemåt. Äntligen kommer vi till den spännande upplösningen, söndagen!! Söndagen gick ut på att jag spelade mitt nya spel och kollade filmer. Blev sedan igen påmind om hur patetisk min helg var så jag for till macen (att ja int orka laga mat var kanske en delorsak) kom sedan på när jag satt och åt för mig själv att detta inte var mindre patetiskt, vi var 2 st som åt ensamma, den andre såg ut att vara hemlös eller något ditåt. Beslöt att ta tag i mitt liv och åstadkomma en förändring i min vardag. lånade lottas borrmaskin och satte upp två lampetter (eldä va di nu hejter) i min lägenhet. Fick kaffe av lotta när jag kom tillbaks med borrmaskinen och jag satt där en bra stund. Sedan hem igen för att påminna mig om att jag (fortfarande inte har något liv) hade ett race på hälft i mitt spel, satt sen å spelade halva natten. Som tur så är det skolvecka nu igen så att man får sitt liv tillbaks! :) ikväll blir det födelsedagsfest men mycket mycket lugn sådan, måste bara in till stan för att hitta något pink (vilken dresscode annars...) Vi har ju nämligen musiksitzen på onsdag så det blir nog att spara sig till den! Återkommer troligtvis först efter musiksitzen!

Nu ska ja ita mårånmål!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0