Prioriteringar.

På folkets begäran igen så kommer det en uppdatering, kanske ett tecken på att jag borde skriva lite oftare här. Blir alltid nu som då överraskade över att folk faktiskt läser min blogg. Har på senaste tid fått lite kommentarer som: "jo jag läste det i din blogg" man blir faktiskt glatt överraskad att någon läser den vilket också motiverar att jag borde uppdatera lite oftare. Nåja nog om det. Har idag haft en grymt tråkig övning i "medier i undervisning". Vi satt i datasalen och lärde oss hur vi som lärare kan skapa en egen tidning på nätet. grymt intressant. Nu är jag ledig en stund för att sedan igen bege sig till skolan och ha en övning. Man blir väldigt omotiverad och slö när man har så lite lektioner, helst skulle jag pressa ihop hela veckans lektioner på två dagar vilket alls inte skulle vara praktiskt omöjligt. då skulle man vara ledig fem dagar i veckan. Jag är kanske också lite skoltrött vilket gör sitt till saken. Vi har helt enkelt inte något intressant i skolan jyst nu, känns som man bara går på tomgång. Inte ens i fysiken gör vi något skoj nu, men så småningom börjar vi väl med ellära vilket jag tycker om. Kort och gott så tror jag att jag skulle behöva en paus. Tur att ylläs-resan närmar sig, ska bli riktigt skönt att få köra lite bil igen, men framförallt ska det bli skönt att slippa allt en stund och bara ha roligt och åka slalom. Synd bara att man missar finalturneringen i FKF-Challenge, speciellt efter gårdagens match mot Team Action som slutade 6-6. Det var de som vi ifjol mötte i finalen så att vi är så pass jämna i år lovar gott inför finalturneringen. Synd bara att varken jag eller Teemu kan stå i mål på finalturneringen, känns som man sviker laget lite. Men det offrar jag nog gärna för en välbehövlig vecka i Ylläs. :) Sen så blir det ju på onsdag musiksitz vilket jag också ser framemot, förra årets musiksitz var väldigt bra, kanske en av de bästa sitzerna under hela året. Jag hoppas bara att de klarar av de förväntningar som man har på sitzen. Börjar bli längesen man har varit på sitz, de skulle nästan kunna ordnas lite flera sitzer.

Har rätt så mycket på schemat idag. först skall jag på en lektion sen måst jag handla, mitt kylskåp ekar tomt. Sen behöver min lägenhet verkligen piffas upp. Det märks att Matilda har åkt hem, det ligger kläder överallt och högen av disk bara växer... Ja, så blir det säkert lite volleyboll ikväll, skulle vara skönt om de idag skulle bli riktigt hårt och bra spel, man saknar lite att få en stenhård smash emot sig eller att få lägga upp ett riktigt bra pass och se då de dödar bollen hårt i golvet på andra sidan. Få se vad man hittar på imårgon då, har först lite fysik och sen ska jag och skida igen :S men på kvällen då?? finns det någon kvar här i vasa?? vet att det är många som ska hem-hem till hälgen... nå, hoppas nånting dyker upp iaf.

Men men, nu börjar det bli dags att igen gå till skolan, hurra för skriftlig kommunikation!! eldä så int!!



 

Kommentarer
Postat av: marie

"Inte ens i fysiken gör vi något skoj nu"..Väldit förvånande liksom :D

2009-02-05 @ 15:24:52
Postat av: matilda

haha, visst är det ganska bra när jag e där och diskar?:)

2009-02-05 @ 16:32:27
Postat av: Chriso

Ja verkligen, he e så slöött ti disk!! du sko egentligen böv vara jä hjla tiin... ;)

2009-02-05 @ 22:28:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0