Päron och dragkedjor

Hade tidigare idag inte tänkt skriva någon blogg idag, hade inte riktigt motivationen för det. Nu har jag dock motivation till tusen att uttrycka mig. Allt började med min dragkedja. Vet inte riktigt hur, men dragkedjan till en av mina jackor gick idag sönder, så som jag brukar göra när det är något som är sönder och jag inte förstår mig på så skruvar jag upp det för att titta hur det fungerar för att sedan försöka fixa det. Det fanns dock inte några skruvar på en dragkedja att skruva upp, så det blev att ta fram mitt favoritverktyg, tången, och försöka fixa dragkedjan med den. Till min stora förvåning så funkade det faktiskt och jackan blev som ny, eller i alla fall dragkedjan. För att fira min triumf tänkte jag att det skulle passa bra att göra en av de saker jag tycker om. Sy halarmärken! Fick ju ett nytt halarmärke i onsdags så nu tyckte jag att det var ett passande tillfälle. Vet inte varför, men jag har allt sedan vi fått våra halare tyckt om att sy halarmärken, speciellt roligt är det att ha sykvällar med andra som jag tidigare har skrivit om. Det var här som jag hittade min motivation att uttrycka mig. Det visade sig nämligen att jag hittade en kommentar på min halare som något *piiip* *piiip* PÄRON har skrivit. Personen har skrivit ett verkligt kränkande och nervärderande ord på min halare. Skulle idioten ha skrivit det rakt på halaren skulle det ha varit lugnt och jag skulle helt enkelt ha sytt ett halarmärke över det och saken skulle vara ur världen. Men nej, päronet har uttryckt sitt förakt och sin åsikt om mig på ett halarmärke!! Alltså det var nu som det tände till i mig och min systund som annars skulle ha varit trevlig och terapeutisk gick nu istället ut på att undra vem som skrivit det och formulera mig inför det jag nu skriver. Päronet har ju inte heller skrivit någon som helst "tag" utan bara det där ordet. Normalt så är jag ingen lättretad person som brukar ta åt mig av saker som sägs åt mig, utan jag reder hellre ut varför någon isåfall är förbannad på mig och försöker bli sams. Men jag kan bara inte förstå hur någon gör på dethär viset. Att skriva på halare är något som jag fått uppfattningen om att skall vara en rolig grej som man gör åt sina vänner. Typ skriva en hälsning eller något om personen eller festen man är på. Skulle jag skriva på någons halare som jag verkligen ogillar, vilket denna person tydligen gör mot mig, så skulle jag skriva något neutralt som nu inte kränker någon eller är stötande, jag skulle absolut inte visa i min kommentar att jag ogillar personen. Någon slags etik finns det ändå fast det inte finns några egentliga regler för vad man skriver på någons halare. Det som också förundrar mig är vad jag gjort för att förtjäna detta omdöme, även om jag kanske kan vara irriterande då jag blir lite överförfriskad så har jag inte fått uppfattningen att jag skulle vara SÅ störande. Undrar också över vilken fest det har varit för jag är rätt så säker på att det inte var från i onsdags som kommentaren uppenbarat sig. Det sista som verkligen stör mig är att om jag då retat upp någon person till den milda grad att det uppstått en vilja att uttrycka sitt ogillande mot mig så gör man ju det inte på halaren!! Ifall man som myndig person inte klarar av att säga det rakt till mig tycker jag man lika bra låta det vara osagt, i alla fall så skriver man ju det inte på halaren!! Eller vad tycker ni?? Skulle väldigt gärna veta vem som skrivit det och storyn bakom det. Det kan ju nämligen röra sig om ett skämt eller ett missförstånd, men med tanke på kommentarens karaktär och att personen inte vågat skriva vem den är så tvivlar jag lite på att det är ett skämt...

Men nu har jag fått uttrycka samt avreagera mig så nu blir det att äta någonting och sen fara till Emilias där var "gänget" tydligen skall tillbringa kvällen med att titta på Let's Dance...

Kommentarer
Postat av: kea.

för att göra dig liti gladari (fast du int e arg nameir) kan jag härmed meddela att fiskarna fortfarande mår prima. prata med dem senast idag. dom hälsa :).

2009-02-18 @ 21:02:09
Postat av: Chriso

Tack tack vännen fö att du har holdi döm vi liv... :) Ha i riktigt bra i Thailand!!

2009-02-23 @ 08:44:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0