Skidning vs. duvor...

Kom jyst hem från Öjberget, idag var det klassisk stil som gällde. Vi var för en vecka sedan och utövade fristil, då redan kunde jag konstatera att skidning inte är min grej! Efter diverse lekar med skidor på som uppvärmning så blev det teknikträning för att slutligen skida ett varv, rundan vi skidade var på strax 2 km lång. Efter fristilsrundan kom man till startpunkten med blodsmak i munnen och helt slutkörd. Idag var det dock lite annorlunda, vi lekte rätt så mycket varefter vi finslipade vår klassiska teknik lite och övade lite utförsåkning. Men efter dehär två gångerna, som är obligatoriska för oss som valt gymanstik 5sp, så kan jag fortfarande konstatera att skidning aldrig har varit min grej, är inte min grej och kommer knappast att bli min grej heller. Jag riktigt hatar det av hela mitt hjärta. Att spela handboll eller fotboll med skidor på kan nog vara rätt skoj, men att skida runt i spåret kämpandes är riktigt hemskt!! När vi skidade fristil runt spåret så sa visserligen vår lärare Janne att vi ska skida i vår egen takt, personligen tycker jag om när det går undan och inte att bara slö-skida runt spåret. Nåja, när det kommer till mig och min skidning betyder det att för att jag skall uppnå en för mig godtagbar fart så måste jag kämpa och allmänt ta ut mig till den milda grad att jag orkar typ 2-3 km varefter jag har blodsmak i munnen, detta var alltså scenariot förra gången, som om inte det skulle räcka till så blir man dessutom omskidad av en kille på 1,50 m som utan problem skidar upp för backen där man själv kämpar så man knappt får luft... skoj!! Så summa sumarum kan jag vidare konstatera att det lär räcka en betydande sträcka i tid innan jag på nytt drar på img skidorna för att bege mig ut i spåret!! Mitt hat mot skidning är nu på samma nivå som mitt hat mot de duvor som "bor" utanför mitt fönster, som mest har jag räknat till 11 stycken. Egentligen har jag inget emot duvorna så länge som dom skulle hålla sig på marken och inte hoppa upp på mitt fönsterbräde. Att dom går på mitt fönsterbräde har jag heller ingenting emot, bara fönsterbrädet inte skulle vara av plåt. Duvornas fötter/klor/tassar är nämligen ganska hårda, så när man har en 3-4 duvor som går på fönsterbrädet uppstår ett lätt irriterande ljud... När dom sedan går på fönsterbrädet tidigt på morgonen (speciellt morgonen efter en lite bättre fest) så väcks en jagarinstinkt liknande den som fanns på den tiden neandertalarna var rikligt representerade på vår planet. Skillnaden då mellan skidning och duvorna är att skidning är svår att ta död på, det är däremot inte duvorna... så vänta bara, en vacker dag är det bara skidning jag hatar... Muahahahahaa....

Kommentarer
Postat av: Matilda

jag börjar sakta men säkert ha emot domdär duvorna jag också :P

2009-02-07 @ 17:06:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0