Back in Vasa...

Kanske de e dags med en uppdatering över vad jag gjort på senaste tiden nu då. Kan nu i korthet berätta att julen firades hemma i Larsmo med familj och bekanta, riktigt traditionell jul med jullake (fisk) och jultomte senare på kvällen... Och så min egen lilla tradition att alltid fara ut på en liten biltur i Larsmo på kvällen. Varför det då?? ja, det beror på att man i Larsmo stänger av vägbelysningen på julafton på alla småvägar och istället så placerar man ut facklor som brinner längs vägarna, så att fara ut och köra på kvällen och titta på facklorna är riktigt bra avslutning på allt det hektiska tycker jag. På juldagen bar det sedan av till vasa för att fira lite, mycket folk och en riktigt kul förfest!! tack Kea!!

Nyåret firades vid Lemnäs med matilda, jannika, svaije och matildas föräldrar. Vi hade det riktigt lugnt och skönt, hade lagt i ordning badibunkan före på dan så sedan när mörkret infann sig låg vi där allihop och tittade på stjärnorna. Vid tolvslaget begav vi oss sedan upp på det berg som fanns en bit bort och sköt iväg de raketer vi hade och tittade sedan på alla raketer som andra sköt, det var riktigt fint att vara så högt upp så att man kunde se de raketer som sköts från såväl Åbo som Pargas... Att sedan ta sig ner från berget var ju en historia för sig... Jag och Matilda lämnade kvar lite längre på berget än de andra så när vi senare skulle ta oss ner så slutade det med att vi kom fram till att jag och matilda har väldigt olika definitioner på ordet "grop", min version av grop är att de storleksmässigt inte är så stora och framförallt inte så djupa... resultatet blev att matilda sa att det kommer en grop och att jag ligger på rygg med huvudet in i en enbuske och fötterna pekandes mot himlen... men roligt att man kan få folk att skratta i alla fall... ;) Kvällen slutade med att jag och Svaije satt och höll alla andra vakna genom att spela ölspel på två... det slutar aldrig bra... att vi dessutom hittade på en ny version av ölspel där var man hamnar och dricka i princip hela tiden gör ju inte saken bättre...

Sedan blev det dags för mig att bege mig norrut igen p.g.a. jobb och smånningom skola, men som tur fick jag sällskap av matilda som nu ligger och sover så sött medan jag så småningom ska börja göra mig klar för jobb...

Kommentarer
Postat av: matilda

haha, de va nog en av dom roligaste synerna att se dej ligga där i GROPEN, inte stupet:P

2009-01-03 @ 09:59:06
Postat av: kea.

måst vara så att flickona har annan definintion på grop än va karan har :P.

2009-01-04 @ 14:00:00
Postat av: Chriso

jå he måst no vara så... :P

2009-01-05 @ 06:22:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0