Uppdatering...

Eftersom folket begär en uppdatering så är det väl bara att börja... under de senaste två veckorna som jag inte skrivit på har det hänt en hel del. Men det mesta har kretsat kring sudier, jobb och studieliv så att det finns inte så mycket att nämna... Det som var lite mer ovanligt var att jag i helgen var på bröllop, men jag kan nu bara konstatera att det var ett fint bröllop med ett fint brudpar... Egentligen så tycker jag inte riktigt om stora tillställningar med mycket folk, men alltid nu som då måste man ju offra sig å dra på sig kostymen mest för att visa upp sig. Så till följd av bröllopet så befann jag mig hemma i Larsmo under veckoslutet. Lite harmt att bröllopet krockade med vår julfest från jobbet, hörde att det hade varit en rolig kväll med bra mat och mycket festande... Men det var egentligen ganska skönt att vara hemma och ta det lugnt en helg emellan...

Det som jag under denna vecka konstaterat är två saker vilka egentligen lite strider mot varandra. För det första så är skidning en sport som jag helt enkelt inte tycker om. Vi besökte Öjberget i tisdags från gymnastiken för att skida... Men efteråt så kan jag konstatera att jag hatar sporten. Man skidar och skidar men man kommer knappt framåt, det händer för lite helt enkelt. Det går att skida så att det händer något och man far framåt med en helt ok fart, men det resulterar i att man endast orkar me den takten i en kilometer varefter man blir omskidad av en knatte som e typ 1,50 lång... de e psykiskt jobbigt... Nåja den andra saken jag konstaterat var också här i början på veckan då vi i fysiken lärde oss att om man t.ex. ska ha upp en låda på ett bilflak och den är för tung, så kan man lägga en planka eller något som lutar och skuffa upp lådan. Det krävs mindre kraft men man måste ta en längre väg. Om man då tillämpar tankesättet i verkligheten betyder ju det att ifall man går en omväg på några kilometer till skolan så förlorar man i väg (jämfört med att ta den kortaste) men man borde vinna i kraft. Så desto längre väg man tar till skolan desto lättare borde det vara...

Nu ska jag så småningom börja söka mig till skolan, har inte väckt matilda eftersom hon nu sover så sött. Men för att jag skall hinna ta en omväg är det väl bäst att jag startar nu... :D


Kommentarer
Postat av: matilda

men ja vakna som typ av mej själv :)

2009-01-29 @ 11:36:40
Postat av: kea.

nu begär folket uppdatering igen! :).

2009-02-05 @ 10:03:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0