Krossade drömmar och återställning...

Tyckte riktigt synd om en liten pojke som jag hade som kund idag, jag tror jag krossade hans drömmar totalt. Pojken hade länge stått och tittat på en sak som man drar efter båten. Han hade stått länge och väl och tittat på den och alla coola bilder som fanns på den. Till sist tog han mod till sig och frågade hur grejen tar sig fram då det ser ut som att den går så snabbt. Jag förklarade åt honom att det är en leksak som man drar efter båten. Jag såg riktigt hur hela hans ansiktsuttryck ändrades från förhoppning till total besvikelse då han utbrast "mulla ei oo vene" Stackars liten måst nog säga det tog lite ont i hjärtat att se en sådan total besvikelse...

Har nu återvänt till vasa efter ett skönt veckoslut i södra finland. Det blev mysket grillande, lite strandliv, bastubad m.m. Tycker det är så skönt att vara där nere, långt bort från jobb skola och ens "riktiga" liv. Man slappnar av på ett helt annat vis då man är geografiskt är så långt borta från vasa. Problemet är bara att återställa sig till verkligheten sedan när man kommer tillbaks. Tror inte jag ännu riktigt acklimatiserat mig till vardagen men säkert så småningom...

Jakobs dagar pågår som bäst och till hälgen hinner man förhoppningsvis opp till jeppis med Matilda och titta lite på jeppis i all sin glans. Men i år tror jag bestämt att jag lämnar cykeln hemma, det gick ju nämligen inte så bra sist... Så vi hoppas på bättre lycka detta år... Så med lite tur så syns vi kanske i Jeppis till hälgen!!

arrivederci

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0