Nu börjar man se vad pusslet föreställer...

Oh happy day!! Är på ett så fruktansvärt bra humör att inget i världen kan förstöra det, inte ens alla pipomummor i Vasa kan göra något åt mitt humör! Har oerhört ont i halsen och har nästan ingen röst kvar, mutta ei tunnu missään! Tror inte jag har varit så här glad sen förra sommaren då jag körde mellan hesa och tammerfors*. Äntligen äntligen äntligen har vi hittat en lägenhet som är så fin och så perfekt! allt är bra. Lyckades dessutom ro iland en deal med mina bilhandlarvänner i kokkelby som gör att jag får fixat en skåpbil till flytten. Som prickarna på ö:et har jag ännu till hittat en soffa jag vill ha så jag äntligen får göra mig av med den jag har... tror det passar bra att den pensionerar sig nu efter allt den har varit med om! Vill så börja flytta nu genast, är väldigt ivrigt vilket lär behövas eftersom det är mycket saker som ska roadas upp till sjätte våningen.

* hade samma euforiska känsla då jag konstaterade att det är 130 km motorväg framför mig till tammerfors.

Helgen i Jeppis var en liten besvikelse eftersom vädergudarna beslutat sig för att rasera årets jeppisdagar med ösregn... men det gick bra ändå, kvällen slutade med pizza och förfriskningar på Aylin. Söndagen var istället desto bättre, den avverkades på villan med sol, grillning och metning på stenar dit det är en utmaning att ta sig till utan att bli våt.

Men nu ska jag i mitt lyckorus diska och städa för att sedan möjligtvis uppsöka den lokala strandterassen med fiskmatarna...

Hej å hå!
 

Kommentarer
Postat av: L8

å chriso! va roligt att ni hittat en lägenhet!! var nånstans finns den? o ja väntar så redan att få komma till vasa till det "riktiga" livet!

2009-08-03 @ 09:28:30
Postat av: Chriso

Jå de e nog skoj!! Den e på skolhusgatan 7. Alltså mittemot skolan, de e som riktigt i hörnet av museigatan å skolhusgatan... Jepp ja väntar så på att ni alla ska koma upp tillbaks å leva det "riktiga" livet!!

2009-08-03 @ 14:41:49
Postat av: L8

perfekt läge! nice nice nice, så de blir inflyttningsfest i höst då med andra ord ;)

2009-08-04 @ 08:43:18
Postat av: Chriso

Jepp!! jodå nog blir det något sådant nog, men det far nog säkert in i oktober de... :)

2009-08-05 @ 10:41:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0