Spontant...

Det bästa med sommaren är nog dagar då man blir meddragen av kompisar och bara gör saker som faller in. På vintern händer det inte spontana saker på samma vis. Igår så fick jag meddelande av Mia att jag skulle ta på mig simshortsen och komma till Sandö. Så det blev sol och bad på Sandö, Mia och Jessi fick dock stå ut med att jag börjar bete mig som en 5-åring då jg solar och kan inte riktigt sitta still. Tycker bara att det är så fruktansvärt tråkigt att sola, tycker inte om att bara ligga stilla på en strand. Vill ha något att göra, vad som helst duger så länge som man inte behöver ligga still. Efter att vi solat några timmar, vilket troligtvis är rekord för mig denna sommar, så begav vi oss till strampen på lunch. Riktigt gott och lite smålyxigt i tillvaron. Sedan bar det av på jobb några timmar. Efter jobbet fick jag besök av Mia, Kea och lille Hugo, det blev plättar för hela slanten. Avslutningsvis så for jag och Mia till strampen på en terasslonkero där vi träffade fler vänner och vi satt där en stund i sommarvärmen och njöt. Dagar som igår då vädret är fint och man hittar på spontana saker med kompisar ska man ta vara på, det är de som gör sommaren.

Ida skall jag på jobb en stund och sedan ska jag tillreda middag åt mig och Matilda, känns som evigheter sen vi sågs fast det egentligen inte är så länge. Så nu vill jag bara att dagen skall gå så fort som möjligt så att Matilda snart kommer hit. Men nu först skall jag stryka lite kläder... ;P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0