Redskapsgymanstik

Oj oj oj vilken dag, hade igår en riktigt rolig kväll på Olli´s på deras första tisdag sedan de öppnade. Mycket folk, bra stämning och bra band. Allt var riktigt bra. Men idag var det inte så bra. Konstaterade då jag kom hem igårkväll att vi har gymnastik klockan 10 idag... härligt!! Nå jag intalade mig själv att det inte kan vara så farligt. Som tur var så mådde jag relativt bra idag ändå. Men redskapsjumppan var nog hemsk. Jumppa-Marita hade minnsann plockat fram hela arsenalen gällande redskapsgymnastik. Det var kullerbyttor framåt och bakåt, hängandes i rep, räcken, trampetter hinderbana och hela köret. Men lyckades nog någotsånär, var speciellt nöjd med min volt. Men den ena flygande kullerbyttan gick inte så bra. Fick instruktioner om att jag efter trampetten skulle "dyka" fram mot madrassen, sedan sätta händerna i mattan och rulla runt i en kullerbytta. Tydligen så missade min hjärna alla instruktioner efter "dyka" så jag dök, flög fram genom luften som stålmannen ungefär men någon kullerbytta i slutet blev det inte... Men sånt får man bjuda på, lika som att man ser väldigt dum ut när man försöker gå genom en hinderbana med en ärtpåse på huvudet samt en mellan knäna... Men man klarade av det och sedan är det idag bara att njuta av det helt underbara vädret. Verkligen skönt att det nu börjar bli vår. Men jag befarar att denna sista period i skolan kommer att vara väldigt jobbig. Har haft det lugnt nu i ett halvår i skolan och barat chillat mig igenom alla kurser. Men nu så är det övningar varje dag och långa dagar, det kommer verkligen att ta på krafterna. Men med våren kommer ju också många fester. Nu nästa veckan så är det pampas-veckan vilket enligt mig är i särklass den bästa av alla årets fester. Mycket folk, mycket program och fantastiskt roligt! Får dessutom celebert besök från ekenäs vilket gör allting ännu bättre!!! Sedan kommer ju även wappen och allt möjligt. Men men nu ska det bli lite hockeytittande följt av pidrospelande lite senare ikväll. Tä sko he ha v tå...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0