VM, regn och Rasmus

Då var det dags igen för en uppdatering... Har haft en intensiv vecka med mycket skola och jobb, dessutom har Matilda varit här under veckan så jag har med andra ord haft fullt upp. Hockey-VM har ju också börjat så det ska ju också ha sin tid i vardagen.
Vappen blev firad ordentligt vid Mias villa och jag tror att alla hade det riktigt roligt! Pojkarnas bakning var nog en syn för gudarna, det var med militärisk disciplin som fyra pojkar svepte ihop chokladtårta med kexbotten. Riktigt roligt att baka tillsammans med andra.
Idag har jag varit riktigt aktiv och fått gjort en massa saker. Jag har varit i skolan och presenterat matte-portfolion sen bar det av till stan och det var klädjakt som gällde. Dock inte åt mig utan åt Rasmus. Det var faktiskt riktigt roligt att gå runt i butikerna och titta på så små kläder. Rasmus tycks annars klara sig riktigt bra, han har nu växt 6cm på tre veckor... Helt fantastiskt. det är ungefär 2,857mm/dag... Fortsätter han i samma takt är han närmare 16 meter lång då han går på nian. Coolt. Har även hunnit till jobbet idag för att fixa ledigt åt mig till Rasmus dop och Matildas dimission, och det verkar nog som att det ordnar sig riktigt fint. Efter det har jag varit och klippa mig och nu småningom är det fotboll i regnet på schemat. Sen ikväll blir det förståss kisastudio nånstans. Är lite rädd att det nog blir förlust idag men man kan ju i alla fall hoppas på att lejonen taggar till och fixar Canada på något mirakulöst vis.
Fick även reda på idag vid jobbet att min semester infaller från 17.8 - 29.8 ska bli riktigt roligt att få min första semester... Häftigt!

Men nu ska jag åka iväg till botniahallen och sparka lite boll. 

Kommentarer
Postat av: matilda

och jag såg t.om på lite hockey igåår! :)

2009-05-05 @ 18:59:48
Postat av: Chriso

Va duktit honey!

2009-05-06 @ 17:22:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0