Matematisk bloggtorka!

Ja minnsann, de e faktiskt länge sen jag uppdaterat (nu igen!) Denna gång skyller jag på min praktik!! Mitt liv de senaste veckorna har bestått av att jag rört mig mellan lägenheten - övis - PF - lägenheten...

Men det som är bra med praktiken är att man nu uppskattar att "bara" studera, då hinner man faktiskt med något annat också... För tillfället har jag ju både praktik + att jag har mattekurser vilket är lite smått stressigt... Först har man lektioner, sen skall man planera lektioner, sen skall man svänga om från att tänka lågstadie till universitet och klara av matematik på universitetsnivå... Däremellan borde man hinna äta, sova och framförallt umgås med flickvännen...

Det ironiska i det hela är att när man är i PF så klagar man över att det är mycket som är irrelevant (vilket det är) och nu klagar man över att det är så stressigt och att man vill tillbaka till den irrelevanta undervisningen vid PF...

Överlag tycker jag man klagar för mycket, man borde ta till vara de ljusglimtar man har och fokusera på dem!! Som t.ex. att jag nu är någotsånär ledig i två timmar... :P

En intressant sak som jag funderat på nu när jag har matte är att jag har varit lite imponerad över att de i tekniska läser hela gymnasiets matematik på en termin. Jag är nog fortfarande lite imponerad över det eftersom en stor del endast haft yrkesskolmatematik. Dock tycker jag vi är snäppet bättre, för det känns i alla fall som att vi går igenom det på en kurs...

Men märkväl, jag klagar inte! Jag tycker det är riktigt roligt och jag njuter av att bli utmanad i matematik för det är länge sedan, och det är roligt att se att det finns mera matematik än långa matematiken i gymnasiet!!

Här tänkte jag ge ett utdrag av vad vi lärt oss i matten... Mycket intressant, jag vet... men eftersom det är min blogg så får jag och kan jag göra det.. :D

Om ni mot förmodan undrar vad detta betyder kan jag gladeligen delge er med att det betyder följande:

"Härav följer att det existerar ett tal tillhörande mängden R för vilken det gäller att x är större än 3 och x är större än 4"

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0