Ensam hemma...

Då är man alltså ensam hemma 7 veckor. Matilda for idag hem till ekenäs på praktik och sedan är det ju jullov. Själv har jag idag varit på jobb eftersom det idag är julöppning i Vasa. Mycket folk ute och bra betalt, skoj skoj. Desuutom blir man från och med nu hjärntvättad med finsk julmusik i fem veckor framåt...

Det känns extra tomt nu eftersom vi hela helgen haft Rasse och Emilia här också, så inom 2 timmar gick det från 4 till 1. Ungefär som att köra in i en betongvägg. Fredagen var verkligen superb med mycket folk här på fest och sen mayhem på fone. Måst säga att Lorentz & M. Sakarias gjorde ett riktigt bra jobb och feelisen var på topp!! Lördagen var det lite trippeldejt stämning över. Middag hemma hos oss och sedan lite vin, sen bar det av till bion där vi kolla in nya Twilight filmen. Efteråt samlade vi ytterligare lite vuxenpoäng genom att ta en drink vid Crystal Lounge. Sen blev det ännu lite mera vin för mig och Matilda medan Emilia å Rasse for och sova. Kändes lite som att vara föräldrar då man sätter barnen och sova medans man själv sitter i köket och smuttar på vin. :P

Men nu skall jag äta för att sedan bege mig till Zweigberg/Johansson och fixa deras lampa och titta på den oerhört fantastiska filmen Shooter. En verklig klassiker bland de s.k. "dagen efter" filmerna.

Kommentarer
Postat av: din honeypie

PUSS på dig

2009-11-23 @ 16:13:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0