Vår och sista påsen!

Ja denna vecka har det minnsann varit vår i Vasa. Hela veckan har vädermässigt varit riktigt underbar med sol varje dag. Detta har medfört att vår balkong börjat användas flitigare vilket är skoj. På eftermiddagarna då solen ligger på visar termometern alltid runt 25 grader och eftersom den är inglasad är det helt lä och man kan bra sitta med endast t-skjorta på balkongen och njuta.

Igår besökte jag även Vaasan työterveys för en hälsogranskning. Denna var ordnad från jobbet och borde väl egentligen ha blivit gjord då jag blev anställd (för 1,5 år sedan). Men bättre sent än aldrig. Det visade sig att jag var så lång som jag visste jag var och att jag vägde det jag skall väga. De två kilon som jag gått upp sedan högstadiet får man väl leva med. Resten av hälsogranskningen visade sig vara en trevlig pratstund med en läkare och sen var det dags för ett blodprov och that's it. Så det var inte så farligt som jag till en början trodde. :) Fick utlåtandet att jag var en ung, frisk man vilket alltid är roligt att höra. :)

Idag är det också blod inblandat. Svaije och jag skall är om en stund dra vårt stå till stacken. Det är nämligen så att det i Vasa denna vecka ordnas en tävling mellan högskolorna och universiteten. Tävlingen går ut på att se vilken skola som under denna vecka gett mest blod. Att ge blod är för övrigt något jag kan rekommendera för alla som vill göra en god gärning. Har varit två gånger tidigare och det är faktiskt roligt att göra något som man vet att kan komma att hjälpa någon. Själv har jag fått tre påsar blod i den vevan då mina tonsiller opererades bort. De påsarna har jag varit fast besluten att "ge tillbaks". Så idag är dagen då jag får ge tillbaks tredje påsen. Men troligtvis så lär jag nog även i fortsättningen ge blod. Kvällen kommer f.ö. att tillbringas i skolan fram till kl 8 vilket alltid är lika trevligt.

Detta kort får jag äntligen användning för igen idag!

Och ifall någon undrar så kan jag tillägga att mitt nya smeknamn fortfarande håller i sig. Under en föreläsning denna vecka kläcker samma föreläsare ur sig detta:
-Är det någon som vet vad det kostar att ta taxi 50 km??
-Ingen som extraknäcker som taxichaufför??
-Inte ens Clas Ohlson??
-Nej tyvärr.

Tror jag nästa gång på namnlistan i den kursen kommer att skriva Clas Ohlson! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0