Sista slaget

Hej kära vänner!

Nu är jag tillbaks i Vasa. Har haft semester en stund nu (igen) och har därför inte uppdaterat. Nu är jag dock tillbaks i Vasa trots att jag fortfarande har 3 dagar semester kvar. Detta eftersom jag nu vikarierar lite i Vasa Gymnasium. Måste säga att det nog är riktigt roligt att vikariera, har nu haft två lektioner och det känns som det nu börjar rulla på. Det jag lärde mig idag var dock att OH-apparater nog är föråldrade, hade kopierat upp fina koordinatsystem så att jag enkelt skulle kunna visa mina elever lite exempel. Det gick som vanligt och inte ens jag med mina superögon kunde tyda vad det stod. (Jo jag försökte ändra skärpan och allt det gick att ändra på!)

Eftersom jag nu är ledig resten av dagen och är på bra humör så tänkte jag idag igen ta upp kampen med Lisa. Efter en kamp med henne kommer man alltid ner på jorden. Idag tänkte jag försöka installera linux på den och se om den skulle fungera bättre då. Jag tvivlar starkt men det är värt ett försök.

Kvällen kommer att tillbringas på Mias villa. Det är kräftskiva och hejdå-fest som gäller. Hon kommer nämligen att överge oss ett halvår för utbytesstudier i inte mindre än Barcelona. Inte illa, måste jag säga.

I övrigt kan jag tillägga att jag är otroligt glad över att skolan snart börjar igen. Det betyder att livet återgår till det normala, alla vänner kommer tillbaks till Vasa och inte minst Matilda. Ska bli skönt med lite liv här i lägenheten igen. Har varit allt för tomt här i lägenheten i sommar.

men men, nu är det att ta upp kampen med Lisa!

Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0