Dåliga skruvar och snälla människor.

Hejssssan!!

Nu är man tillbaks i Vasa, efter många om och men. Det gick inte riktigt som planerat men här är man iaf. Det var nämligen så att i söndags då udnertecknad var ute i Ekenäs och skottade lite snö åt svärföräldrarna märkte jag en besynnerlig sak. Mitt vänstra bakdäck var utan luft. Jag började kallsvettas och fick hemska flashbacks från den gången jag fick punktering i mitt i en korsning i Huittinen och den gången jag skulle på inträdesförhör till ÅA och jag körde på en metallbit. Nåja hursomhelst, jag börjar enligt mig själv bli ganska bra på dethär med att byta däck. Så hastigt och lustigt var det gjort och reservdäcket var på. Min käre far gav mig tipset att uppsöka en bensinstation och fylla luft i däcket ifall det skulle vara så att det bara var ventilen som läckte. Det var då jag såg den. Skruven! Jag har alltså mitt i värsta varga vintern fått punktering genom att träffa en skruv, de oddsen är små. Har hört att det finns en person som på våren -86 blev upprörd för mindre.

Nå efter många funderingar hit och dit hur jag skulle göra så blev det så att jag tog tåget upp. Det enda som lite harmar med det är att jag hade en massa grejer som skall transporteras upp samt att jag hade tänkt besöka Larsmo samt bilverkstaden nu under dehär dagarna jag är i Vasa. Men, det hinns nog nästa år! Det trevliga med tåg är dock att man behöver en biljett. Den glömde Christoffer lite. Men tack vare en handfull mycket snälla människor så lyckades jag ta mig hela vägen upp till Vasa trots att jag glömt min biljett hemma! Den första konduktören fick jag åka med gratis till Böle så att jag där kunde reda upp det. Där printade en snäll tant ut någon typ av kopia som jag sedan slapp med ända upp till Vasa. Detta trots att det stort står på kopian "EI KELPAA LIPPUNA". Men som minne har jag nu typ världens coolaste biljett. Gillar speciellt hur konduktörerna stämplat över tidigare nämnda text! :D


Kommentarer
Postat av: Brita

Tack i alla fall för snöskottningen!!

2010-12-28 @ 18:14:52
Postat av: Chriso

Varsågod! Det var så lite så :P

2010-12-29 @ 19:19:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0