Min bästa vän.

Här skulle jag igen kunna dra en tolkning och konstatera att antingen min bil, Dooris, eller min dator, Lisa är någon av mina bästa vänner. Men jag skall göra det allvarligt nu. Till all lycka har jag en massa goda vänner. Trots att jag två gånger börjat i skolor där jag praktiskt taget inte känner någon så har jag alltid hittat mycket goda vänner.

Men en av dom som nu varit med längst är min kollega Kea. Hon är en av mina absolut bästa vänner. Vi lärde känna varandra genom att vi blev kolleger i början av 2000-talet. Men det var en av somrarna där som gjorde att vi blev ännu bättre vänner. Det var den sommaren då vi tillsammans hade hand om trädgårdsavdelningen. I princip betydde detta att vi under en hel sommar fick betalt för att sitta i trädgårdsgungor och sola oss, eller så mins jag det iaf. :) Men vi roade oss med annat så som TK-Art och ihoptejpade godispåsar. Så småningom så slutade Kea på Hartman och flyttade till Vasa för att studera. Något år senare flyttade även jag till Vasa och började sedan jobba på Classe där Kea då redan jobbat ett par år.

Under alla dessa år vi känt varandra har vi ännu aldrig bråkat om något. Oftast har vi samma tycke och smak om egentligen allt. Det finns säkert hundratals historier jag skulle kunna berätta om henne, men till de mera minnesvärda hör nog våra vinkvällar vintern 07-08 då allt var dåligt men vi kunde fortfarande ha roligt tillsammans. Kort och gott så är hon en mycket bra vän och jag skulle inte klara mig här i Vasa utan henne. Så tusen tack för alla gånger du ställt upp och funnits där!
En av våra fina upplevelser tillammans som funktionärer på pampas -08

Kommentarer
Postat av: kea.

herregud vad jag tycker om dig! :). du e ju bara så förbannat bäst!!

2010-12-23 @ 13:03:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0