Mina föräldrar

Jahapp, då var sanningens stund kommen för mina föräldrar! Min mamma och pappa bor i Larsmo i ett stockhus nära vägen. Till deras stora intressen hör att vara på villan, dansa och njuta av livet. De har båda precis blivit mormor och morfar för andra gången och de bor nu hemma i lugn och ro med alla barnen utflugna.

Min pappa heter Olle, han kör för tillfället lastbil åt min morbror. Lastbil har han kört länge, p.g.a. detta är han den bästa GPS-navigator man kan ha. Det har ingen betydelse var i landet man är, är man vilsen så kan man alltid ringa pappa och berätta vad det står på nästa skylt så berättar han var man är och vart man ska och hur länge man har kvar tills man är framme. Men pappa har inte alltid kört lastbil, en dag böt han jobb, bara mittiallt och sadlade om till att börja bygga båtar åt Nautor Swan. Detta tycker jag var mycket strongt gjort! Strongt att man vågar kasta sig in i en ny sak och lämna det jobb man jobbat med i decennier. Det är ett bra exempel på att man påverkar sitt liv själv, och att man inte skall vara rädd för nya utmaningar. Pappa är också en mycket händig man och han tycker om att snickra och göra saker, framförallt i trä. Förutom det är han allmänt mycket händig och kan fixa det mesta, och är det något man behöver hjälp med så kan man alltid ringa pappa. Exempelvis om man sladdat ner sig i ett dike. Min pappa är dessutom mycket lugn, stressar sällan och har stort tålamod.

Min mamma heter Britt-Marie men kallas för det mesta Mimmi. Hon har också kört lastbil, inte som yrke men som nioåring, det tycker jag är coolt. Min mamma jobbar på bank och är mycket duktig på allt som har med tjocka buntar papper med komplicerad text att göra. Har man problem med något gällande banker, skatter eller vadsomhelst som ingen egentligen förstår sig på kan man ringa mamma för hon förstår sig på det. Min mamma tycker om att pyssla och fixa till i hemmet. En av hennes favoritsaker är att duka fint då folk kommer på besök. Hon är också duktig på att pyssla alla världens tavlor med servettekniker(??) och alla världens olika 3-d tekniker och jag vet inte allt. Dessutom kan hon skriva riktigt fint, sådär kalligrafi-fint. Min mamma är mycket snäll och bryr sig om alla. Som exempel gör hon världens bästa fruktsallad som alltid finns klar på morgonen då man vaknar. Hon packar alltid en matsäck då man skall till jobbet och hon skickar alltid med mat fast man bara skall tillbaks till Vasa. Min mamma påminner mycket om min mommo som var en mycket fin människa. Ibland kan mamma oroa sig lite för mycket men det hör väl till det som mammor skall göra. Min mamma är mycket snäll, rättvis och empatisk.

Kram till er båda!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Tack för de vackra orden !

2010-12-10 @ 12:16:29
Postat av: Kea.

Oj vilka vackra ord toffe!! Och vilka fina föräldrar på bilden!!

2010-12-10 @ 21:22:00
Postat av: Chriso

Va roligt att de uppskattas!!

2010-12-10 @ 23:56:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0