Somliga går med trasiga skor...

I detta fall är det Dooris, min stackars toyota. Har nu varit och fixat hennes ena sko som blivit punkterad av en spik, närmare bestämt en skruvspik. Nåja, på däckverkstaden gick det igen som vanligt. Spiken hade förståss farit in i däcket med en sådan vinkel att det inte gick att lappa, wihoo. Nå, de hade som tur var ett begagnat däck som de sålde åt mig. Det var då de började kolla mina däck, de trodde inte sina ögon, och jag trodde inte mina öron. Man kan tydligen se på däcket när det är tillverkat. Mina vinterdäck är tillverkade 1997. Om någon undrar hur länge sedan det är, kan jag meddela aatt det var samma år som Prinsessan Diana omkom. Resultatet av detta är alltså att jag nu får börja se mig om efter nya vinterdäck. jippii... Och till våren behöver jag nya sommardäck... Jippii!! Jag har ju en teori om att dethär med tur och otur går som i vågor och att det på något vis jämnar ut sig och att de kompenserar varandra lite. OJ så jag väntar att min otursvåg nu skall vända, jag har nu mycket tur innestående. Lottovinst är nu det minsta man skulle kunna kräva.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0