Vad jag åt idag

Haha... detta har jag sett fram emot. Ända sedan jag i serien How I met your mother såg hur Lilly och Marshall varje dag efter att som kommit hem berättade vad de hade haft till lunch har jag tyckt det har varit lite sött att berätta vad man ätit.

Idag har jag ätit följande:
Mysli + yoghurt till morgonmål
Kaffe x2 på förmiddagen
Kebab-potatislåda till lunch
Kaffe x2 på eftermiddagen + en satsuma
En fryspizza till middag (Normalt skulle jag nog ha tillrett något men eftersom jag efter fysiken for och träffa Robin så måste jag ta något snabbt.)

Dessutom måste jag bara berätta om min nya leksak/liten present till mig själv. Jag har köpt en ny miniräknare!! Man är ju en liten matematik-nörd och jag märkte att det är endast de som kan förstå tjusningen i att man köpt en ny miniräknare. Men, hursomhelst, det roliga är att man det är en sån som är "olaglig" i studentskrivningarna och alla som nångång har varit i tonåren vet hur kul det är med saker som är förbjudna/olagliga. Saken är den att den ger ut exakta värden istället för numeriska. Detta lät hemskt nördigt. På svenska så ger den alltså ut √2 istället för talet 1,414213562. Detta lät också nördigt. Hur som helst så kommer denna lilla sak att hjälpa mig mycket i nästa veckas tenter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback