Kallt kallt kallt!!!

Man skulle tro att man skulle vänja sig vid denna köld, men icke!! Normalt brukar jag vara mycket motvillig att använda två vinterklädesplagg. Mössa och långkalsonger. Mössa har jag aldrig tyckt om eftersom det förstör frisyren. Är fortfarande så pass fåfäng att jag ogärna har mössa på mig. Detta har resulterat i att jag nuförtiden förfryser mina öron ganska lätt. Men man vänjer sig. Långkalsonger brukar jag heller aldrig använda bara av princip. Eftersom jag berikats med vad man nästan kan kalla päls på benen brukar jag inte behöva använda nämnda plagg. Idag var dock annorlunda. -23ºC visade termometern strax före jag skulle starta till jobbet imorse. Det var bara att vända och lägga på såväl långkalsonger och mössa. Jag trodde detta skulle hålla ute kölden även om det kvicksilvret skulle sjunka ytterligare. Det jag inte hade räknat med är att jag är i Vasa. Vasa kunde gott dela slogan med Chicago om "The windy city". Det är helt otroligt hur det kan blåsa så otroligt mycket, oberoende av vilket väder det är så blåser det konstant här i Vasa. Så även idag. Att gå till jobbet i -23ºC skulle inte normalt ha varit något problem, ifall det inte samtidigt blåser förståss. Men precis när man svänger ut på hovrättsesplanaden, precis när man börjar se ljuset i tunneln och kan nästan känna värmen innifrån rewell center, möts man av en sån vind att till och med isbjörnar skulle vända om och krypa tillbaks ner under täcket. Här skulle det minnsann löna sig att ha vindmöllor!! Men det var bara att sätta upp huvan och fortsätta. Idag har jag faktiskt fått skrivit lite (med betoning på lite, men ändå!) på kanden, så nu är man på gång. Matilda har åkt hem till varmare breddgrader för att fira sin mamma som idag fyller år! Grattis grattis!! Min helg består av jobb imårgon och match på söndag. Sen ska jag väl säkert hinna trakassera Jannika å Svaije lite också...




Vasas framtid, bilden givetvis från vinkraftverket i Larsmo :)

Kommentarer
Postat av: kea.

såg just att jag har skrivit kallt kallt kallt i mitt inlägg också. great minds think alike! as they say ;). syns snart! kram!!!

2010-02-19 @ 21:58:47
Postat av: Chriso

haha... he e no så!! jepp, vi hörs san tå du e tibak på rätt sido pottn... kram

2010-02-20 @ 06:46:11
Postat av: matilda

hihihi, jag skratta mej igenom hela inlägget!:D

2010-02-20 @ 11:10:01
Postat av: Chriso

av skadeglädje då eller?? :)

2010-02-20 @ 17:20:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0