Kisastudio

Jaha, här var vi då igen... Sen senast har bl.a. Finland gått till semifinal i OS, Sverige åkte två timmar senare ut ur turneringen. Det var nog en underbar morgon fast man steg upp 5. :) Glädje och skadeglädje på samma gång. Dessutom slog vi i tisdags allt motstånd och tog hem guld i FKF-Challenge. Att finalen spelades mot ärkerivalen hanken gjorde ju inte saken sämre... :P

Nu för tillfället sitter jag och slöar lite, skall snart infinna mig på jobbet och le och vara trevlig i fyra timmar. Senare blir det nog så kallad kisastudio med pojkarna. Åt de som inte är bekant med begreppet så betyder det endast det att vi kommer att sitta och titta på sport. Var, är ännu oklart men det brukar nog alltid fixa sig! Möjligtvis kan det bli Olivers eftersom det där utlovas bra stämning och storbildsskärm. Enda problemet dock är att det kanske blir lite trångt. Senast jag kollade på facebook hade evenemanget 190 bekräftade deltagare.

Matilda for för några timmar sedan ner till sydligare breddgrader för att ha sportlov. Skulle gärna ha åkt med själv, men jag är fast här i Vasa på grund av jobb. Det krångliga är att jag jobbar typ varannan dag. :/ Men å andra sidan är det väl helt bra. Har planerat in att denna vecka faktiskt få gjort något konstruktivt på min kandidatavhandling. Tänkte ta mig i kragen och sparka igång mig själv med båda fötterna. Skall försöka dra mig iväg till Larsmo också i något skede. Kikki och Robban har tagit semester och rest till riktigt sydliga breddgrader, barnfritt tillsammans med sina grannar! Det har de verkligen förtjänat. Lille Rasmus är i skrivande stund på väg upp till Österbottning där hans mormor och morfar skall försöka konvertera honom till Österbottning på en vecka. Längesen jag sett min systerson nu, han har säkert växt massor sen senast så ett besök till Larsmo skulle nog göra gott.

Men nu kallar jobbet... Hej å hå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0