Missöden och sånt.

Har på senaste tid funderat på små saker som man ibland lyckas med eller misslyckas. Ni vet sådana saker som att man häller ut sitt glas, tappar saker, tappar bort saker eller att man lyckas skruva bort glaskannan från mixern när man skall ha loss hela kannan och inte bara glasdelen. Normalt brukar jag lycas undvika sådana små missöden, eller iaf kunna tysta ner dem. På senaste tid har jag dock lyckats med lite småsaker, som t.ex. på min och Matildas after-ski på balkongen lyckades jag impregnera vårt balkongbord med kakao. I onsdags råkade jag tappa bort min telefon på en av stadens nattklubbar. Som tur är har man under åren här i Vasa skapat lite kontakter så telefonen befann sig i skolan nästa dag i tillfälligt förvar hos en av mina kamrater. Idag har jag dock funnit orsaken till senaste tids små missöden. Det är universum som lite jämnar ut det bara. Idag har saker bara lyckats nämligen. Har varit i Larsmo idag och gjort min undersökning för kandidatavhandlingen, eleverna som jag trakasserade med matteuppgifter skrev precis lagom länge så jag på minuten hann köra till busstationen och precis stiga på bussen före den skulle bege sig tillbaks till Vasa. Det var då det slog mig att jag inte har några kontanter på mig och busschauffören påminde mig så vänligt att Visa Electron-kort inte fungerar. Men sen erbjuder han sig att köra förbi bankautomaten mitt in i stan så jag får ta ut pengar. Vid bankautomaten låter även vänliga människor mig gå före i kön och hela proceduren är undan på några minuter. Det är nästa så man kan säga att man hade lite flyt... :) Så dagens eloger går nog idag till de elever som villigt ställde upp på min undersökning, busschauffören för hans otroliga vänlighet samt även de personer som lät mig gå före i kön.

Dessutom kan Matilda få en eloge, bara för att hon är så söt. Rasmus får även en i samma kategori för det fina vändagskortet som förgyllde min dag när jag väl kommit in i lägeheten igen.

Det var dagens eloger, nu ska jag fixa lite skolarbete och sedan ryktas det att det är pizza-kväll hos Jannika och Svaije.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Egentligen förvånar ingenting, det är bara så typiskt dej. Olika tursaker bara liksom faller sig tillika med oturen.

2010-02-12 @ 13:26:24
Postat av: matilda

du är också så söt!

2010-02-12 @ 13:40:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0