Gott nytt år!!

Då var vi då inne på 2010. Kom precis tillbaks från ekenäs där jag firat jul och nyår med familjen och goda vänner. Min julafton såg kanske inte riktigt ut som en traditionell julafton om man säger så. Steg upp tidigt men istället för julotta var det jobb. Men vi gjorde vårt bästa för att få till julstämning, jag samt kollegorna Kaj å Stifi var på plats en halvtimme före öppningsdags och åt pepparkakor och drack glögg. De flesta brukar fira julafton med sina nära och kära och så även jag, nu råkade ju det sig så att min familj detta år firade den i ekenäs, så det vara att hoppa in i bilen och köra ner, slog nytt vinterrekord eftersom vägarna var i stort sett tomma. Nå framme hos min syster blev det firande med mat, julgubbe och hela köret. Rasmus var helt klart populärast, vilket egentligen inte är så konstigt. :) Sedan begav sig jag, Savije och Robin oss på senan (fin översättning för "på sejno") till kimito för att hälsa på Johanssons.

Juldagen firades sedan i Ekenäs med Matildas vänner, det var förfest hos Emmi och sedan begav vi oss alla till ettan. Mycket roligt under kvällen och många förvånade miner. Under somrarna brukar det normala vara att Matilda brukar ha dåliga skor på sig. Detta brukar resultera i att jag går barfota och Matilda har mina skor. Som tur var detta inte fallet på juldagskvällen eftersom det var kallt och snön som kom ner kom som lite från sidan. Detta gjorde till sist att vi böt jackor. Matilda fick min varma sköna medan jag fick en kort filtjacka med hög krage. Dessutom var den ganska tight, vilket gjorde att jag såg ut som en svensk. Som tur var det så kallt att ingen vågade sig på att ta fram en kamera.

Under mellandagarna var det mycket planerat, många ändringar senare gjorde vi så att vi for till skidstugan i Lemnäs. Meri-Teijo besöktes och det var några riktigt avkopplande dagar. Nyår blev en 9 personers middag/sitz hos johanssons. Katastrofen var dock nära när vi förstod att vi inte ser någon kanal där de visar grevinnan och betjänten. Men skam den som ger sig, som tur finns den på Youtube. :D Tolvslaget kom mitt i Trivial Pursuit omgången, så vi begav oss snabbt upp till kullen, sköt en raket men desto fler champagne-korkar. Sen för gamla minnens skull tog jag en halvvolt även detta nyår, denna gång bara i snön och inte i "en grop". Vi fortsatte spela trivial, och senare även andra skojiga spel. Halv fem blev det läggdags för min del, men ännu efter 6 påstås det ha hörts franska från vardagsrummet.

Det var mitt jullov, av det som är kvar återstår jobb. Sen borde jag även försöka hinna börja på med kanden, analysuppgifterna... osv.

Hej å hå

Kommentarer
Postat av: matilda

vad fiint du har skrivit!

2010-01-02 @ 10:16:15
Postat av: Chriso

haha... tack tack!!

2010-01-02 @ 16:10:36
Postat av: kea.

ja skrattar så ja dör! "snön kom som ner som från sidan". :). klockrent toffe!

2010-01-02 @ 16:55:51
Postat av: Chriso

Roligt att jag kan glädja mina läsare! :P å oskoja så kan i ibland snög sålejs... :D

2010-01-03 @ 22:01:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0