Pensionering

Pensionen ja, den närmar sig med stormsteg, kanske man borde göra klart studierna så man hinner ut i arbetslivet några år innan man skall pensioneras. :) Nå, kanske det är att överdriva lite. Måste dock tillägga att jag och Svaije redan planerat lite inför pensionen. Vi skall vara i någon park på somrarna och spela petanque (eller boule), å ifall vädret inte tillåter skall vi vara inne och spela pidro. Men idag var det inte jag som skulle pensioneras. Nej det var två par inneskor, måste säga att det verkligen var på tiden. Det ena paret tror jag att jag har haft sedan högstadietiden och de har nästan blivit pensionerade en gång tidigare. Nu har de dock nått den nivån så att de av allt innebandyspelande fått extra ventilering på insidan av skorna. Men det gör inte så mycket, men det ser nog lite dumt ut då delar av sulorna dessutom fattas. Det andra paret som idag pensionerades var det par som i tiderna skulle ersätta det redan nämnda paret. De är i dagsläget i sådant skick att hela sulan nästan är lös, man slipper med handen in under sulan under hela skon. Så idag när jag och Matilda besökte centrum så beslöt jag mig att istället för att följa med till Gina Tricot besöka en av stadens sportbutiker. Mycket bra betjäning och ett par bekväma innedojor rikare, dessutom var det rea på gång så de var endast halva priset. En bedrift i sig själv var ju förståss att ta sig till staden, -19°C och en blåst som man endast sett på tv när orkaner dragit fram. Men det gick rätt så bra, jag hade ju nämligen övat redan en gång imorse 06:15 när jag gick till jobbet. För att inte tala om när jag gick hem.

Vet ni sådana där saker som man bara lyckas med, som man inte skulle lyckas med fast man hade hela dagen på sig att pröva. Ifall ni int vet kan jag ta ett exempel från den oskyldiga och bekymmerslösa lågstadietiden. En av mina vänner (nej det var inte jag) tyckte att fluortabletterna inte var så aptitiliga utan slängde dem över axeln. Pillrena flög i en fin båge två bord bort och landade i hans lillasysters mjölkglas. Dessa saker brukar inte hända mig så ofta, men för några somrar sedan hade jag ett par bomullsbyxor som jag lyckades förstöra. Jag minns det som igår eftersom jag tyckte mycket om jyst de byxorna. Min kära fader stod i dörren och pratade med någon på utsidan, jag skulle smidigt ta mig om på sidan, ungefär som Häkkinen brukade göra i fornstora dagar. Det var då jag lite lite snuddade i fönsterbrädet med baklåret, fönsterbrädet av plåt råkade ju förståss ha en liten liten kant som snabbt och skoningslöst tillverkade en 10 cm lufthål på baklåret. Sedan dess har jag letat som en Sankt Berhardshund i alperna efter ett par likadan byxor. Döm om min förvåning när jag idag hittade dessa, det fanns endast två par kvar ett av dem skulle jag ha kunnat använda som sovsäck medan det andra passade perfekt. Som om inte drömmen var slut så var även dessa på rea och jag fick dem för den blysamma summan av 9€. Helt fantastiskt, skulle lätt ha betalat det femdubbla. Men för att detta inte skall börja likan någon av de svenska blonda modebloggerskornas bloggar kommer jag inte att lägga upp någon bild och avsluta nu direkt.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Snacka om att ha tur.... vill du jag betalar byxorna? Eller kanske pappa borde göra det, det var ju han som stod i vägen. Blir alltid på gott humör av ditt skrivande.

2010-01-29 @ 12:40:33
Postat av: pappa

ja kan no betal

2010-01-29 @ 17:23:07
Postat av: pappa

ja kan no betal

2010-01-29 @ 17:25:08
Postat av: Chriso

haha... nå int tro ja no ni behöver he int... :D

2010-02-01 @ 08:47:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0