VIF

Man skulle kunna tro att detta inlägg skulle handla om sport. Men nej! Den välinsatte vet att sportföreningen i Vasa med nästan samma förkortning heter VIFK. Anledningen till att jag inte bloggat på länge är att jag varit lite upptagen. Har de senaste tre dagarna varit till Larsmo två gånger. Men resultatet är detta:



Jepp! Jag har blivit bilägare! Så de senaste dagarna har det varit många ärenden och mycket byråkrati som har avverkats.

Det var i onsdags som jag bestämde mig för att handla bort denna. Men det var först idag som jag fick den. Så min lediga dag har förflutit enligt följande. Besökte imorse besiktningskontoret för att få bilen registrerad i mitt namn. Sedan blev det en subway, vilka jag tack vare Jannika upptäckt är mycket delikata. :) Sedan ett besök till jobbet för att handla en bilstereo. Mer om det senare. Sedan begav jag mig till larsmo och sedan med pappa till Kronoby för att hämta bilen. När vi kom hem blev det för min del att byta stereo i den. Detta eftersom den dåvarande stereon var utrustad med radio och kassett! Jag trodde att det skulle vara enkelt att byta, men ack så fel jag hade. Ingenting passade, varken fästena eller sladdarna. Men jag lyckades fixa det mot alla odds. Att koppla 12 sladdar i 8 olika färger lyckades på första försöket, något jag inte trodde jag skulle klara av. :) När stereon sedan var på plats så var det dags att bege sig tillbaks till Vasa. Resten av kvällen har tillbringats i bilen på Vasas gator tillsammans med Kea. Mycket skoj och en del catch-up.

Imårgon bär det av till Lemnäs och jag funderar på att ta med mig ett litet projekt, men det ser vi imårgon...

Tack och gonatt!

Kommentarer
Postat av: L8

vilken fin bil! jeejee egen bil e aldrig fel =)

Vi ses på popkalaset?

2010-06-11 @ 13:52:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0