busy busy

Oj oj, har haft lite fullt upp denna vecka med allt möjligt. Som tur är det äntligen fredag. Dagen började dock på värsta tänkbara vis. Vaknade över en timme för sent. Finns absolut inget värre än att vakna med ett knyck och snabbt riva åt sig telefonen för att inse att man försovit sig. Lyckades på samma gång väcka flickvännen med mina bannor åt mig själv för att jag inte stigit upp då klockan ringde. Så det ledde till att jag var ledig idag. rätt så skönt faktiskt. Svaije har åkt ner till trakter där man sysselsätter sig med handboll vilket lett till att jag och Matilda är barnvakt åt jannika. Hon är ju ändå bara 21. Så ikväll är det hemlagad pizza och ett glas vin som gäller. Skönt att vara barnvakt åt myndiga personer så att man kan sätta sig ner och dricka ett glas vin med dom.

Det jag egentligen tänkte skriva om idag är ett av de mest intressanta telefonsamtal som jag har haft på länge. Jag har ju tidigare skrivit om att jag har en dubbelgångare. Har igen fått post som det nog står rätt namn på, men fel adress och från ställen som jag inte har en aning om. Jag kan berätta att jag tyvärr inte ännu är med i vänskapsföreningen finland-grönland. Samtalet började såhär:

-Christoffer
-Ja, dethär var Christoffer Wiik
-Ja hej, dethär var också Christoffer Wiik

Sen pratade vi om dittan och dattan ganska länge och det visade sig att han bor rakt över gatan, inte undra på att posten har blandat på posten. Det som är riktigt skoj är att vi tidigare också bott på samma gata med bara ett hus emellan. Hursomhelst så lär den min dubbelgångare dock vara lite mer känd än vad jag är, han har egen hemsida och allt.

Kan ju även nämna att jag det för tillfället finns fyra stycken som har samma namn som mig här i Vasa, dock är det bara en av dem som stavar det exakt lika. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0