Dagens kamp

Man skulle kunna tro att detta inlägg skulle handla om hur jag lyckats hålla mig vaken genom hela den svenska melodifestivalfinalen. Men nej, jag multi-taskade och gjorde lite skolarbeten samtidigt så gick det hur bra som helst. Nej dagens kamp utspelade sig mellan halv 9 och 9 idag morse. Det var nämligen så att min kära flickvän begått misstaget att på kvällen före meddela att jag får göra mitt yttersta för att väcka henne då jag steg upp. Som av en händelse råkade jag vara lite extra pigg och pillemarisk. Började med min egen teknik att bar vara störande och sådär jobbigt morgonpigg. Det fungerade inte så jag lät henne tro att slaget var över så att hon slappnade av och somnade om. Det var då jag plockade fram mammas knep som hon ibland använde för att få upp oss där hemma. Kall-syltburk-på-rygg kallas tekniken. Den är lika rolig som den låter. Speciellt eftersom vår frys av någon anledning inte vill bli varmare än -30°C. hehe... :) Nåja, detta hade inte heller riktigt den effekt jag önskade, det kom ett pip, en blick som skulle ha dödat allt levande under 30 kg och täcket åkte snabbt upp över huvudet. Men det var i alla fall skoj! Då var det dags för Svaijes taktik. Borde ju ha förstått att denna taktik var den vinnande eftersom det brukar fungera på Matildas syster. Så det blev tidning till sängen och kaffekopp under näsan. Detta gjorde susen. En mycket trött Matilda kröp till sist upp ur sängen. Det enda jag hade kvar i min arsenal är nästan det roligaste. Men det skulle innebära att vi inte borde ha några grannar, en pamp och en säng av metall. Denna otroligt sofistikerade väckningsmetod tillämpades och tillämpas troligtvis fortfarande i dragsvik. Den har bevisats väcka 20 stycken 20-åriga män. Det är så enkelt att man tar pampen och slår den snabbt mellan två metallrör. Det har ett fruktansvärt ljud som endast kan jämföras med tjutan på en lastbil blandat med 45 livrädda grönfinkar.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Var jag faktiskt så GRYM? Hoppas du minns fel....

2010-03-15 @ 10:18:19
Postat av: Chriso

haha... no tro ja att syltburken va fram ibland no... :P

2010-03-15 @ 14:30:48
Postat av: kikki

Men jag har aldrig hört om nån syltburk...

2010-03-22 @ 12:56:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0