Sol ute, sol inne...

Tja! Äntligen har riktigt sportlovsväder infunnit sig. Otroligt fin dag idag faktiskt. Har varit till stan två rundor idag, inne i stan känns det riktigt vår-aktigt då värmeslingorna under torget håller trottoarerna snöfria. Har även hunnit med att luncha idag med delarna av vasa-gänget som är kvar här i Vasa. Har även försökt förbättra hyllan jag byggde igår. Det var nämligen så att jag lite överskattat limet jag använde. Eftersom jag monterade den i vasa så hade jag inget trälim. Det starkaste jag hade var kontaklim, där stod det att det skall gå att limma trä. Tillåt mig tvivla. Översta hyllan var lös idag, men skam den som ger sig. Det kan ju hända att jag pressade ihop den lite dåligt igår. Igår använde jag mig av matteboken och slagborrmaskin som tyngd. Eftersom det inte tycks räcka så har jag nu plockat fram tunga artilleriet. Så idag använde jag mig av dubbekt så mycket lim och som tyngd har jag använt mig av alla papper jag skrivit i PF under 2,5 år. Samt det Matilda åstadkommit under tiden här i Vasa. Allt som allt har jag fem stycken mappar på hyllan så nu ska det kanske ta sig. :)

Ikväll kommer jag att trakassera Envik och Marie och följa med dem på hockey. Det är sport som spelar och de är tvugna att vinna, annars faller de ut ur slutspelet. Så förhoppningsvis blir det en bra match. Det om det, nu skall jag och handla så att Matilda får tortilla imårgon som hon har beställt.

Hej å hå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0