Sportlov, eller vad man nu skall kalla det.

Eftersom man studerar på universitet så heter det ju att man inte har sportlov, jullov o.s.v. istället har man undervisningsfria veckor. Men inte ens det stämmer, för denna vecka som borde vara sportlovsvecka innehåller ändå lektioner. Men det är egentligen ingen fara, för med detta väder vi har så är det inte speciellt lockande att vara ute och motionera. När jag var yngre och ännu bodde i Larsmo hade jag en illusion om att det bara kan blåsa från ett håll. Ifall man vill bli motbevisad så är det bara att komma till Vasa. Jag har ju kommenterat tidigare om att det blåser ganska ofta här i Vasa. Idag är inget undantag. Börjar snart få nog av vårt vinterväder. Det har snöat oavbrutet här i Vasa sen söndagen. Tror det har kommit ner alla sorters snö som det kan komma, så man kan inte klaga på att det inte har varit omväxlande. Idag vet man inte riktigt om det snöar, jag tvivlar lite men eftersom det blåser ca 20m/s så yr det runt så mycket snö att det inte har så stor skillnad. Och dethär med att blåsa ja, det är helt otroligt att det inte någonstans i denhär stan är lä. Oberoende på vilken sida av ett hus man är så blåser det. Man saknar nog faktiskt ungdomstiden då vädret var normalt och det bara blåste från ett håll.

Igår blev jag inkallad på jobb så där tillbringade man en del av kvällen. Lite underhållande faktiskt med arga kunder och hot om anmälan till konsumentombudsmannen. Jag säger bara varsågod. By the way så bläckpatroner torkar om man inte printar, så är det bara och det är varken printerns, importörens eller butikens fel. :) Kvällen fortsatte i goda vänners lag vilket i slutändan resulterade i Oliver's inn. Idag har jag lunchat i 2,5h med min praktikgrupp från förra praktiken. Mycket trevligt och det var många världsproblem som diskuterades och löstes. Nu är jag två timmar ledig och sen bär det av på matematik. Har i mitt stilla sinne en liten förhoppning att de flesta har rest hem och att vi kommer att vara så några att lektionen inte blir av. Men så skoj ska vi väl ändå inte ha det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0