Bastukväll och bruksanvisningar.

Wow! Det är enda jag kan säga om bastukvällen i lördags. Vi hade "avslutning" med innebandylaget vid tenniscenter. Där fanns så mycket att göra så man visste inte riktigt var man skulle börja... Där fanns tennis, pingis, biljard, snooker, golfsimulator m.m. Givetvis ville man ju pröva på allt men därtill måste man ju hinna i bastun samt se på hockey. Kvällen började vi med lite tennis (kan behövas lite tjuvträning till sommarens matcher mot John), Jani lyckades även med bravuren att med tennisrecketen fullfölja sin sving rakt i sitt eget smalben. :D  Sedan satte vi oss och tittade på då proffsen testade golfsimulatorn. Det visade sig helt klart att golf inte är en sport, det är något man håller på med på fritiden. Vi hade inte riktigt tekniken på klart kanske... Men det var nog skoj att pröva att slå med riktiga klubbor. För att sedan hinna se hockeymatchen på tv så bar det av i bastun. Efter det följde en mycket högklassig pokerturnering. Tyvärr föll man ut som fjärde, men sånt händer... Kvällen fortsatte sedan för många på någon av stadens uteställen, men vi förnuftiga beslöt att styra hemåt via hese. Mycket klokt måste jag säga... :P

Idag har man avverkat en hel mattelektion. Därefter har jag och Matilda besökt plantagen, det var även ett litet äventyr i sig självt. Men jag måste nog säga att jag inte tycker om blommor. Nog är dom helt fina och så, men hur ska man kunna veta något vilka som passar på balkongen och som klarar sig där och hur man skall vattna dem o.s.v. o.s.v... Varför finns det ingen bruksanvisning???? På CO har vi bruksanvisningar till allt, oberoende av hur självklart det är!! Detta borde man även ha på blommor tycker jag. Hur ska vi stackare som inte kan något om blommor lyckas få dem att klara sig?? Jag menar, det finns ju t.o.m. bruksanvisning för hur man skall värma en mikropizza... Men att få en blomma att överleva är tydligen så "självklart" att alla kan det... kom igen säger jag bara, mer bruksanvisningar åt folket!! Följande problem är att om den dör, hur skall man veta vad man gjorde fel när man inte har någon manual att följa?? Täcks det av garantin eller inte?? Finns det någon garanti?? Här finns mycket att utveckla gott folk!!

Hursomhelst klarade vi nu av att välja någon sorts blomma som vi nu på något vis planterat i vår blomlåda. Har egentligen ingen aning om hur det kommer att gå med blommorna, men säkert går det bra med lagom mängd vatten och kärlek. Här är iaf resultatet, inte så fin ännu kanske, men jag kan visa sen när de börjat blomma. (eller vissnat)


En rosa en gul och en rosa, den lilla murgrönan längst till höger är min lilla ögonsten... :)

Ikväll är vi bjudna på tacokväll av Svaije som betalning för förra sommarens fiskskötande, ska bli riktigt skoj. Dessutom har ju Finland match ikväll. Hoppas bara att det inte blir ett sånt fiasko som i lördags!

Kommentarer
Postat av: Fanny

Vi har också planterat blommor, fast inte från plantagen, sånt finns ju inte på Åland... Men vi har planterat OM blommor, jag säger samma sak, får se om dom överlever... :) Ha en bra sommar Chriso, och om inte före så ses vi i höst!

2010-05-13 @ 20:02:52
URL: http://ladyspalace.blogg.se/
Postat av: Chriso

aj ja... inte illa! De e nog faktiskt det som är det spännande med blommor... Jepp jepp, ha en bra sommar du med!!

2010-05-14 @ 10:19:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0