Kopiering...

Verkar som att jag endast har tid att blogga under konstiga timmar. Senast var det tidigt på morgonen, idag är det sent på kvällen... men men, vackert så!! Idag har slutspurten mot sommarlovet startat på allvar! Första tenten i sista perioden avklarad. Men det gick inte helt smärtfritt. Det var nämligen så att när jag igår begav mig till havtornen för att kopiera upp material till tenten visade det sig att det inte fanns där mera. (OBS! Jag var ute en dag före tenten) Senare fick jag höra att det borde finnas en kopia utanför lärarens rum. Så idag steg jag upp tidigt (dock lite senare än M) och begav mig för att kopiera igen. Tror ni det finns någon kopia?? NEJ!! Som tur var råkade jag på några studiekamrater som råkade ha en bok. Det blev med andra ord lite förmiddags-skoj. Ifall någon undrar hur man kopierar en bok kommer här en snabbkurs steg för steg:

Steg 1: Öppna luckan.
Steg 2: sätt boken med hörnet i det hörn där pilen finns.
Steg 3: Stäng luckan
Steg 4: Tryck på den gröna stora knappen (se bild nedan.)
Steg 5: Vänta tills maskinen spottat ut ett papper.
Steg 6: Öppna luckan.
Steg 7: Vänd blad.
Steg 8: Stäng luckan.
Steg 9: Tryck på den gröna stora knappen (se bild nedan.)
Steg 10: Vänta tills maskinen spottat ut ett papper.

Upprepa sedan steg 6-10 multiplicerat med antalet sidor!!!! Mycket nöje!!
(I mitt fall behövde jag upprepa det "endast" 65 gånger. Tur att jag i höstas hade övat på en pro-gradu avhandling på 125 sidor)



Men Hursomhelst, jag fick kopierat det efter en mycket tålamodsprövande stund vid kopieringsmaskinen. Tenten gick sedan över förväntan och jag undrar om det inte var en vinnande taktik att läsa på tenten först samma dag som tenten hålls. Så efter att man skrivit 4 sidor på 75 min. gick man hem med en skrivkramp värre än en lapplisa på jakobs dagar. Sedan var det att äta lite för att inte svälta ihjäl på kvällskursen. Kvällen avslutades sen hos Jannika och Svaijes framför en Wallander. Så det var min fantastiska dag. Eftersom detta inlägg varit lite ironisk tänkte jag avsluta med det positiva: Jag har endast 3 tenter kvar (varav en är en hemtent). Imårgon är det fredag vilket innebär helg. :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0