O happy day...

Ni vet hur det är med vissa dagar, allt går fel. Man spiller på sig, man är sen, låser ut sig själv o.s.v. o.s.v. Idag är inte en sådan dag! Det som är bra är att vissa dagar flyter allt bara på, det är som att pusselbitarna faller på plats av sig själva. Jag har nämnt detta tidigare i något inlägg, men jag vill ändå berätta om min dag hittills.

Det började med att jag borde läsa på tent, det gick sådär halvbra. Ingen motivation riktigt, dessutom kände jag att jag kunde det rätt så bra. Tenten kom, och inte vilken tent som helst. Dagens tent var nämligen den sista för i år. Tenten gick bra trots att jag inte läst egentligen något, så man gick hem efter en timme med rätt på rätt så bra humör. När jag kom hem började jag multi-taska. I praktiken kollade jag på Sve - Tje samtidigt som jag spelade poker på datorn. För det första så vann jag den turneringen jag var med i och vann 225 000 låtsaspengar.

Det andra är värt ett helt eget stycke, så bra var det. Det var nämligen så att Sverige ledde matchen med 2-1 över Tjeckien. Men tjeckerna (som slog ut Finland) gjorde mål med ynka 8 sekunder kvar. Sådant händer inte svenskar i hockey-VM. Matchen gick till förlängning och sedan till straffar (vilket också hände mot Finland) där tjeckerna vann (här ska det stå samma som i föregående parentes). Det sägs ju att skadeglädje är den enda sanna glädjen och ibland känns det nog så. Inte för att jag är speciellt stolt över att vara skadeglad, men skönt är det nog att det Sverige förlorade. Speciellt då man tänker på alla stunder man hängt med huvudet för att Sverige vunnit Finland. Men idag var det som sagt svenskarnas tur att hänga med huvudet.

Kvällen skall sedan fortsätta i goda vänners lag då Emilia bjuder på födelsedagskaffe. Förstår inte vad som skulle kunna hända som skulle förstöra denna dag.

Tror jag skall lägga in en lottorad bara utifall att...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0