Sport och sånt...

Efter att ha tillbringat hela gårdagen i soffan tyckte jag att det idag var dags att kompensera det med att idag motionera en smula. Konstaterade att det är för kallt för såväl beachvolley som tennis, dessutom krävs det att jag då borde dra ihop ett litet gäng för att kunna spela. Så jag beslöt mig för att länka lite istället. Under tiden jag länkade hade jag mycket tid att fundera, och jag kom på att jag inte sedan militärtiden varit på en regelrätt länk (räknar inte med de gånger jag halvt försovit mig till jobbet och hamnat att springa för att hinna i tid). Det börjar för övrigt vara tre år sedan, usch vad tiden går fort! Nå hursomhelst, efter 45 min. löpning kan jag nog bara konstatera att det kändes lättare för tre år sen. Idag gick det nog verkligen tungt, och jag känner det verkligen i benen nu efteråt... Har faktiskt tänjt frivilligt, men imårgon lär nog mina ben vara helt döda!

Kunde nog konstatera, precis som jag konstaterat många gånger tidigare, att sporter utan boll är nog inget för mig. När jag vill motionera vill jag ha roligt å samma gång. Trots att jag vet att löpning nog är bra konditionsträning så ser jag absolut inget roligt i det. Samma sak är det med gymträning eller cirkelträning som exempel, jag förstår bra dess syfte, men motivationen sjunker rätt hårt om det inte är roligt. För att jag riktigt skall tycka om att träna/motionera så behövs det nog finnas något spelredskap, en boll eller frisbee eller något dylikt. Det bästa tycker jag absolut är beachvolley! För det försa är det en otroligt rolig sport, där allt inte hänger på teknik utan även taktik. Dessutom är det inte så dålig motion att springa i sanden några timmar. Samma sak är det med tennis, förutom det med sanden förståss. Så nu efter dagens löpning ser jag nog verkligen fram emot, bara vädret tillåter, att dra ihop ett gäng och bege sig till Paradise Beach här i Vasa och lira lite. Sen får man ju inte heller glömma att min och Johns tennissäsong snart startar. Denna säsong tror jag kommer att bli riktigt bra, har redan lite tjuvtränat på mina servar så John kommer nog att få motstånd i år igen. Det bästa med tennisen är givetvis besöket till hamnterassen efteråt! :D


Troligtvis den bästa av sommarsporter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0