Wake-up light

En av årets julklappar som många köpte var en wake-up light. Det är en väckarklocka med en lampa, lampan börjar gradvis bli starkare före man skall vakna. Detta borde då bidra till en mer naturlig väckning. Även jag var lockad att köpa en sådan, men eftersom vi sålde slut dom på jobbet så blev det inte av. Med facit i hand kan jag nu konstatera att vi här på skolhusgatan inte behöver någon wake-up light. Soliga dagar har vi här en naturlig wake-up light som når vårt fönster ungefär 06:30-tiden. Det vi istället skulle behöva är en rullgardin. Men man kan nog konstatera att idén med att ljus förbereder kroppen på att vakna nog stämmer. :) Min kära flickvän tycks dock inte bry sig så mycket utan hon ligger för tillfället långt under täcket i drömmarnas värld. vackert så! :)

Det om det. Vappen firades otraditionellt nog i Lemnäs. Där var det flera småprojekt på G. Samt även lite firande förståss. En mycket trevlig helg. Det projekt som märks mest är kanske grillprojektet. Jag och Svaije har börjat på planeringen av en ny grill. Fas 1 fixade vi undan i söndags innan hemfärden. Den fasen bestod i att gjuta grunden till grillen. Det blev nog en handfull skottkärror med cement som vi blandade och hällde ut. Vi konstaterade att trots att vi lärde oss och blev bättre hela tiden så är nog betongbranschen inget för oss. Att man efter gjutningen hoppade i bilen och körde till Vasa var ingen direkt höjdare för min rygg. Det positiva är att jag nu vet att jag har muskler i ryggen som jag tidigare inte visste om att jag hade. Många dessutom. Men så ska det nog vara efter lite kroppsarbete. :)

Här i Vasa har livet för övrigt snabbt övergått till det normala. Skola varvas med jobb och med fester. Ikväll är det Mia som skall firas för att hon överlevt ännu ett år. Det har utlovats tårta och sedan beger vi oss säkerligen till något ställe i staden för fortsatt firande. Före det ska jag idag: handla, shoppa, på lunchdejt med Kea, Ha engelska... Tur att man vaknat tidigt... :D



Skolhusgatans wake-up light, fast tvärtom.

Kommentarer
Postat av: kea.

jättefint foto höödu toffe! :D

2010-05-05 @ 09:26:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0