Bland tomtar och troll.

Som så många andra så sålde även jag jultidningar då jag var liten. Vet inte om ni minns till det, men i ganska många år så fanns det med en bok där som hette Bland tomtar och troll. Som kuriosa så googlade jag det och underverket Wikipedia upplyste mig artigt om att den utkommit årligen vid juletid sedan 1907! Det ni!

Det var dagens undervisning det. Vad har då detta med något att göra?? Jo, förutom att det snart börjar bli jul så beskriver det till stor del min dag på jobbet idag. Minns inte när jag senast har haft en sådan här konstig dag, det verkar nog som att alla tomtar och troll krupit fram ida. De enda tomtarna som var kvar var nog de tomtarna som är på loftet. Nåja, hur som helst, som tur kunde jag avreagera mig lite då jag kom hem och fick berätta om alla för min kära flickvän. Måste säga att det är otroligt skönt att ha en flickvän som också jobbat inom kundbetjäning som förstår en då man vissa dagar kommer hem och bara måste få berätta om alla tomtar och troll!

Ikväll vankas det även första träningen med No Balls. Ifjol gick det riktigt bra för vårt halvseriösa innebandylag och vi steg till aurinkoliigans 1:a division. I år väntar alltså betydligt hårdare motstånd så det blir nog att träna. Måste säga att jag personligen också var nöjd med förra säsongen då jag lyckades med 3 målgivande passningar, inte helt illa för en målvakt. :)

Tänkte ännu avsluta med en bild av Bland tomtar och troll.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Den va bra. Tänk att ha både sambo och en mor inom kundbetjäning. De om nån förstår exakt hur tomtarna och trollen beter sig. Och de vet också att de alla kommer på samma dag :)

2010-09-09 @ 12:44:18
Postat av: Foffer

Japp, så e de verkligen.

2010-09-10 @ 12:01:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0