Päron från Laihia

Tjenare!

Har inte blivit någon uppdatering nu igen på några dagar. Detta beror till stora delar på att jag inte egentligen varit hemma så mycket de senaste dagarna. Har haft långa dagar som tagit ut det mesta av mina krafter.

Ta gårdagen till exmpel. Det måste ha varit en av dom värre dagarna jag haft på länge! Dagen började riktigt usligt med en extremt tidig väckning för att köra M till tåget. Det var nog det värsta med dagen. Ja inte själva körandet då, sånt har jag som ni vet aldrig något emot, men att veta att man inte kommer att se flickvännen på länge är aldrig skoj!

Nåja, dagen fortsatte och efter åtta timmar jobb begav man sig till bilen. Hade varit otroligt lat och tagit bilen till jobbet, mest för att förhindra att jag skulle tvingas gå/cykla hem i regnet. Döm om min förvåning då jag småspringande i ösregnet kommer till bilen och ser att den är inparkerad. Ett päron [Päron är i detta inlägg en synonym för ett nedvärderande kraftuttryck som skribenten valt att censurera bort] hade alltså kommit på den briljanta idén att bilda tre rader med bilar istället för två som så ofta är brukligt. Päronet visade sig vara från Laihia och ha en telefon. Vet inte hur dom parkerar i Laihia, men iaf så i Vasa så får man inte bort bilarna i mittenraden ifall man bildar tre rader. Kanske de alla har telekinetiska gåvor i Laihia. Vet heller inte hur det fungerar i Laihia, men om samma nummer ringer åt en 8 ggr inom 40 minuter så skulle jag iaf börja misstänka att det inte är en telefonförsäljare utan någon som faktiskt vill en något. Det ironiska i det hela är att tre bilar försvann under tiden vi stod där, alla var inom två meter från min men ingen av dem gjorde så att jag skulle ha sluppit ut. Dessutom skulle jag ha sluppit bort ifall fyllona i bilen bredvid skulle ha varit kapabla att flytta på deras bil. Olyckligtvis var de i sådant skick att om deras promillehalter skulle ha varit provvitsord så skulle de alla få godkännt i provet. Så det var inget egentligt alternativ. Som tur har man snälla arbetskamrater och G-man körde hem mig.

Väl hemma var det bara att slänga i sig lite mat, lite trevligare blev det genom att jag fick sällskap av Jannika. Efter att man avverkat en 2,5 timmars mattelektion var det att snabbt gå till bilen och se om päronet från Laihia hade färdigt shoppat i Vasa och åkt hem. Det hade han, dock så var fyllona i bilen bredvid ännu kvar och hade tydligen fest.

För att inte slappna av och somna så for man ännu på kvällen på volleyboll och innebandy, så då jag kom hem hade jag varit igång ca 18 h... skönt skönt... bara för att jag kunde satt jag ännu uppe två timmar till så att jag kom upp till 20h. Det ironiska i detta var att jag inte ens var trött, men trots det hade man inga svårigheter att somna...

Det var gårdagen det... idag har det gått ungefär i samma stil förutom att det idag var cykeln som var inparkerad, men det var inte hela världen, man börjar ju liksom bli van.

Morgondagen ser jag framemot eftersom det är en typ av höjdpunkt. Det är nämligen min andra lediga dag från jobbet på 16 dagar. men sen börjar en 6 dagars työputki som gör att jag på 21 dagar (3 veckor) är ledig två dagar... Way to go...

Tycker det avslutningsvis här passar med uttrycket "Rahantulo ei voi estää". Det börjar kännas lite så...



Kommentarer
Postat av: Matilda

Stackars daaj honey! Snart kommer jag heim!

2010-09-17 @ 09:34:28
Postat av: kea.

men herregud! laihia sku kuna böri hör til kokkola tycker jag. same s*it, different name ;). haha! (obs! alla ni som kan parkera i tjockelby-ta int åt er) ;).

2010-09-17 @ 09:54:59
Postat av: C

Ja faktiskt, tycker di sko kona byri fäälas ti iställi fö ti koma å invader Vasa å parker in oss oskyldiga vasabor...

2010-09-17 @ 17:31:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0