April april

Det som jag tycker bäst om med denhär dagen är då de i tidningen drar sitt årliga april-skämt. Tycker så om att få leta i tidningen och se vilka nyheter som egentligen kunde vara skämt. Skulle de "dölja" skämten lite bättre så skulle det på riktigt vara svårt att hitta skämtet. I vasabladet hade de idag iaf att de skulle bygga kärnkraft på Söderfjärden här i närheten av Vasa. Det jag uppskattade mest var att "personen" de pratat med hette Neil O'Gamma. hehe, gammastrålning liksom. Hemskt egentligen att man börjar tycka om dåliga matte/fysik skämt. Kanske det är det som de egentligen lär en på PF, att skämta om sitt ämne så att bara de som läst tillräckligt många sp tycker det är roligt.

Det var lite funderingar, undrar om jag borde kalla min blogg för en nörds funderingar, det börjar kännas mer och mer så. :) Idag har jag varit på jobb, slutat kl. 10 på morgonen, skrivit mina 1,4 sidor kandidatavhandling, skaffat mig en handledare till min kandidat. Det var ju så att min förra gick i pension. Då förstår ni hur länge jag hållit på med min kand... ;) Dessutom så verkar det som om vikariat regnar över mig för tillfället. Det är nog bara så att Rahantulo ei voi estää! :)

Sist men inte minst kommer det igen en bild över allt man behöver vid kandidatskrivning.
Dator, godis samt kaffe ur favoritmuggen. Jepp, det är X3M Black the kaffemugg!!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Flere vikariat???

2011-04-04 @ 13:31:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0