Påks!

Nej jag har inte stavat rubriken fel. Jag har varit i Lemnäs i många underbara dagar i sträck. Nu skulle jag kunna skriva sidvis om vad vi gjort. Men, för en gångs skull tog jag fram min telefon och fotade lite. Så här kommer mitt påkslov i bilder. Jag kommer dock inte att varna känsliga läsare, alla har väl ändå dissekerat djur i högstadiet.
Här eldar vi upp julgranen...


...som sedan visade sig bli röksignaler.
Enligt obekräftade rykten skall de ha synts ända till Bromarv.


Så här fina var egentligen alla kvällar.
Oberoende dock av väder så är det en vanlig syn att se Svaije fiska.


Ibland lyckas han dock bättre än normalt, denna lilla skönhet på 9kg råkade fastna i nätet...


...men eftersom Svaije är så lång så är det svårt att se exakt hur stor den var, men här ser man det bättre.
Det var inga små gäddfiléer det blev av den. Gäddhuvudet är förevigat på ett träd nere vid starnden.


En gös på dryga 5 kg lyckades han även få i nätet.


Om ni mot förmodan skulle ha missat den fina terassen på bild tre så kommer här en repris. Det var nämligen vi pojkars huvudprojekt denna helg. Detta åstadkom vi på en dag, sen tog virket slut,  men vi ser fram emot en spännande fortsättning!

Utöver detta har vi pysslat med en massa andra små och större projekt, precis som det skall vara. Varje dag har vi ätit och druckit gott, nästan varje dag har vi badat bastu. Dessutom har jag hunnit att vara på en innebandyturnering en dag. Allt detta har gjorts utan stress och det har varit helt underbart!

Kommentarer
Postat av: Fanny

Ni tycks ha haft det riktigt bra! Precis som en påsk (eller var det påks :) ?) ska vara!

2011-04-26 @ 18:04:30
URL: http://ladyspalace.blogg.se/
Postat av: Brita

Oj, vad härligt det var...vårt påkslov!

2011-04-26 @ 18:56:20
Postat av: Mamma

Underbart !!!

2011-04-27 @ 06:39:25
Postat av: amanda dagens blogg tävling ♥

ni verkar ha haft ett riktigt bra lov =)

2011-04-27 @ 07:25:32
URL: http://amoriito.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0