Dagens överraskning! (gånger 3)

Först måste jag säga tack för all respons på förra inlägget! Roligt att många tyckte om det. Kan hända att jag måste skriva fler inlägg på finska. :)
Nu till dagens överraskning. När jag kom hem idag så tänkte jag att jag skulle börja räkna lite fysik inför morgondagens lektion. Jag printade ut övningsuppgifterna och tänkte att jag skall snabbt kolla mailen före jag börjar. Här kom överraskning nummer ett. Det var ett mail från vår fysiklärare som ville påminna oss om att lektionen blivit flyttad från fredag till torsdag. Detta var 1½ timme innan lektionen och jag hade oräknat 10 uppgifter. Senaste gång tog det oss två stycken 4 timmar att räkna 8 uppgifter. Stress fick mittiallt en helt ny dimension. På tal om dimensioner har jag lärt mig att vi bara kan förstå 3, men man kan räkna med hur många som helst. Frågan är bara hur man skall förstå det man räknar??  Nåja, det var en liten parentes. Vad kunde jag nu då göra?? Jo, jag räknade som en galning och fick tre uppgifter gjorda. Sen när jag kom till lektionen kom överraskning nummer två. Det visade sig att vi i denna kurs bara skall räkna en räkneövning (=5 uppgifter istället för 10). Så egentligen hade jag lyckats ganska bra eftersom jag klarat 60%. Hurraa!! Nu till överraskning nummer tre. Med på kursen gick en (till) av mina f.d. lärare. Har inte sett honom sedan jag i gymnasiet och läste lite kurser vid Kokkolan AmmattiKorkeKoulu (Man skulle kunna tro att det förkortas KAKK, men det gör det inte). Det roliga var att den kurs som han hade åt oss var mekanik. Den kurs vi nu läser heter... wait for it.... Mekanik!! I samma ögonblick gick mina drömmar i kras att få något till godo från de mekanikstudier jag hade från tidigare. Kan hända det är på lite annan nivå om läraren nu är med på samma kurs. men men, inte är det någon fara.
Nu hade jag egentligen tänkt gå till skolan igen för att spela lite volleyboll, men varken Svaije, Robin eller Mia är på väg så då for lite min motivation också. Så istället skall jag nu besöka Svaije och Robin och värma en pizza åt mig sålänge de spelar playstation.
Det var dagens överraskningar det... :)

Kommentarer
Postat av: marie

hahahha! He sku ju helt klart måst förkortas KAKK :D

2011-03-31 @ 22:19:38
URL: http://marie.papper.fi
Postat av: Chriso

Jå ja vejt, men egentligen så hejter di an så fjantigt som "Mellersta Österbottens Yrkeshögskola"... Hu tråkigt e int he??

2011-04-01 @ 10:55:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0