Till min vän Marie. (men lite för min egen skull också)

Hej!
Till att börja med kan ni läsa detta: Allt eller inget
Efetrsom jag tycker om att räkna ut onödiga saker så ska du här Marie få svaret på din fråga idag i matsalen. För att lite bråka tillbaka finns här nedan instruktioner för hur man kan räkna ut detta. I alla fall så gjorde jag såhär:
1) Välj ett ämne som är relevant. I mitt (eller Maries) fall så är det modersmål. Eftersom vi vill ha ett så exakt svar som möjligt så måste man välja ett relevant ämne, detta eftersom alla ämnen har sin lilla egna terminologi som påverkar.
2) Hitta en lämplig text/uppsats/bok som behandlar rätt ämne på det språk som utreds. I mitt fall är det svenska, så jag besökte uppsatser.se och sökte på språkdidaktik. Välj den uppsats som är längst. (vi vill ju ha ett så exakt svar som möjligt.
3) Kopiera texten (ja, hela texten) ock klistra in den i t.ex. word. Nu har du allt du behöver. I nyare versioner får man all info som behövs nere i vänstra hörnet, annars måste man trycka på "räkna ord" knappen.
4) Räkna lite, här nedan finns mina vackra uträkningar, gjorda i det fantastiska programet excel med viss hjälp av dennes kompisar word och paint.
Så Marie, mitt svar är 517,1 ord per dag. Bara för skojs skull tog jag och jämförde med en matematisk artikel, det visade sig att jag endast behöver skriva 476,4 ord per dag. Muahahaha, tyvärr tror jag det är lite sent att byta ämne nu... :D
Hej å hå!

Kommentarer
Postat av: matilda

du är nog min egen lilla söta nörd <3

2011-03-29 @ 21:15:34
Postat av: Marie

Tack, tror ja. Mitt egentliga svar sku va, Hääärrregud :D

2011-03-29 @ 22:13:29
URL: http://marie.papper.fi

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0