Manlig shopping

Nu har jag varit dålig på att uppdatera igen! Men det beror mest på att jag har haft semester, och ännu har semester. Men i korthet kan jag berätta vad jag gjort sen sist. Jag har sett Lejonen vinna guld. Varit till helsingfors och firat att lejonen fått guld tillsammans med John, Lotta och 89 997 andra. Jag har framförallt vikarierat, vilket har varit riktigt roligt! Nu är jag dock tillbaks i Vasa för en stund men idag bär det norrut till hemtrakterna.

Men här kommer det jag egentligen tänkt skriva om idag. Min sambo och jag var och shoppade igår. Då fick jag frågan att om jag aldrig har en sån känsla att det skulle vara roligt att ha på sig något nytt?? (kontexten här är att vi skall ut och äta på lördag kväll och min sambo kände att hon skulle vilja ha något nytt på sig) Mitt svar var nej! Men däremot får jag ofta en känsla av att jag gärna skulle vilja ha något nytt verktyg eller något nytt till datorn. En sån känsla hade min sambo aldrig haft. Eftersom troligtvis 90% av mina läsare är av det kvinnliga könet tänker jag nu presentera hur en shoppingkasse kan se ut då en man har varit på shopping. Håll till godo:


Nej! Jag har inte handlat en ny bil, inte heller en ny instrumentpanel. Det är så enkelt att ni skall fokusera på den lilla mätaren bredvid hastighetsmätaren. Dooris har fått mat.


Om någon (mot förmodan) inte ser vad detta är så är detta ett 2,5" SATA kabinett. Eftersom Lisa II inte vill vara med och leka mer, så tyckte jag att det är onödigt att det där ligger en 250 Gb hårdskiva i den och skräpar. Så tack vare mitt nya kabinett har jag nu fått en extern hårdskiva. E int i vakert, så säg? (Här fick vi dessutom fyllt dagens nördkvot)


Till sist köpte jag även ett par skor. Tycker om vita skor, men tyvärr har jag en vana att nöta upp sulorna på dem så att det börjar läcka in vatten underifrån. Tycker som vanligt inte riktigt om det jag köper i kläd- och skoväg, men som vanligt blir jag övertalad av sambon, och som vanligt lär jag mig sedan nog tycka om det jag köpt. Och om någon undrar så har jag fått semesterpengarna. :P

Kommentarer
Postat av: sambon

vi är nog lite olika honey.

2011-05-28 @ 15:58:53
URL: http://matilda.papper.fi

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0