Överkompetent

Hehe.. Ibland kan det löna sig att vara lat. Går nu en kurs som jag borde ha gjort tredje året. Eller jag gick nog kursen för två år sedan. Men sedan gjorde jag inga arbeten och inte heller tenten. Mest berodde det på att läraren vi då hade inte var speciellt pedagogisk och jag tyckte att innehållet inte riktigt följde målen med kursen. Så nu går jag kursen igen. Denhär gången är det en av mina favoritlärare som håller den. Nåja, förra veckan hade jag då den första övningen i kursen. Presenterade en sekvensplan som jag någon gång använt under en praktik. De följande två gångerna skall vi då fortsätta under samma tema. Läraren tyckte dock att jag kanske inte behöver komma eftersom det vi skall gå igenom borde jag redan behärska. Fick sedan veta att Mia som är i samma situation hade fått mejl med samma info med förklaringen att vi är "överkompetenta". I like! Det känns riktigt skönt ibland att vara överkompetent! :) Önskar bara att det vore samma sak i fysik. Då skulle jag nu kunna se på film eller göra något annat kul istället för att skriva rapporter. Men men, man får väl vara nöjd med att man är överkompetent inom ett område i alla fall. btw så gick mina tyskalektioner riktigt bra. Det verkar vara lätt att vara språklärare. :P det var väl det. Nu väntar en händelserik och rolig vecka! Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0