Another one bites the dust

Nu har jag äntligen hittat något som retar upp mig tillräckligt som jag behöver skriva av mig lite om. Konstaterade då jag fick min senaste telefonräkning att jag tyckte att mitt internet till telefonen var lite dyrt och långsamt. Då jag kollade upp detta på min telefonoperatörs hemsida märkte jag att jag hade en gammal anslutning som inte finns mera. Den billigaste och långsammaste versionen som nu fanns var 33% snabbare en den jag hade men kostade 45% mindre. Detta gjorde mig lite bitter. Hur kan det vara så att alla (jepp, jag drar alla över en kam) telefonoperatörer absolut inte bryr sig om sina gamla kunder utan det verkar som de endast bryr sig om att få nya kunder.

Nåja, bitter som jag var stegade jag följande dag in till deras kontor här i Vasa. Där frågade jag att hur det kan vara möjligt att de inte informerar mig om att det jag har är gammalt och föråldrat och att det har kommit något nyare som ersatt.
svar: det är nu bara så som det är.
Vilken utmärkt försäljare! Jag beundrar hennes sätt att vara ödmjuk och se till kundens behov. Detta fortsatte hon med och undrade vad jag hade för internet-anslutning. Jag svarade att jag har kabel. Då började hon förklara vilka fördelar en mokkula har och hur snabb deras mokkula är. Sedan förklarade jag att jag inte tycker om mokkula för en mängd olika orsaker. Det jag ångrar är dock att jag inte frågade henne hur jag till mokkulan kopplar in nätverkshårddisken, trådlösa routern och ps3. Det kunde ha blivit ett intressant svar.
Jag tycker om mina kablar! Det sa jag också åt försäljaren, då gav hon upp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0